Odżywianie

Zdrowy czosnek

Dla niektórych jest bardzo ważnym dodatkiem do potraw lub też panaceum na przeziębienie, inni nie mogą znieść jego zapachu. Zanim jednak nie zaprosimy czosnku do naszej kuchni, warto bliżej przyjrzeć się jego właściwościom.

Tradycyjna polska Wigilia

73% ankietowanych internautów przyznaje, iż nie wyobraża sobie Wigilii bez tradycyjnych potraw. Zdaniem tych osób jest to nieodłączna część Świąt. Wielu Polaków uważa też, że Wigilia jest najważniejszym dniem w roku.

Żywność na poprawę odporności

„Leczenie poprzez żywienie”, Żywność lekarstwem” - to coraz częściej pojawiające się stwierdzenia. Jest w nich wiele prawdy, co potwierdzają naukowe badania. Jedne z nich wykazały, iż odpowiednio skomponowana dieta może zapobiec lub wyleczyć infekcje, poprzez odpowiednią stymulację układu odpornościowego. Co zatem powinno znajdować się na naszych talerzach, a czego powinniśmy unikać, aby nie dopuścić do przeziębienia?

8 zasad odchudzającego się sportowca

Odchudzanie osoby uprawiającej sport to nie lada wyzwanie. Z jednej strony konieczne jest doprowadzenie do deficytu energetycznego, z drugiej należy zachować siłę i wytrzymałość. Nieodpowiednie postępowanie może być groźne nie tylko dla treningu, ale też zdrowia psychicznego.

Ładowanie węglowodanami

Zbliża się termin poznańskiego maratonu, w którym chcę wziąć udział. Intensywnie trenuję i myślę, że jestem dobrze przygotowana, nurtuje mnie jednak kwestia odżywiania. Słyszałam, że przed samymi zawodami warto zastosować metodę tzw. ładowania węglowodanami. Na czym ona dokładnie polega i czy rzeczywiście sprawdzi się przed zawodami?

Dieta młodego sportowca

Właściwy sposób odżywiania się jest szczególnie ważny w przypadku młodych sportowców. Odpowiednia podaż składników energetycznych oraz odżywczych ważna jest w tym przypadku nie tylko dla prawidłowego przebiegu treningu ale także zapewnienia procesów wzrostu i rozwoju młodego organizmu.

Dieta w trosce o stopy

Stopa jest częścią ciała, zatem wszystko to co się dzieje w organizmie oddziałuje na stopy i na odwrót. Przykładowo zmiany miażdżycowe w naczyniach krwionośnych związane z cukrzycą, mogą zaburzać krążenie krwi w stopach. Prowadzi to do odrętwienia, uczucia zimna, zasinienia stóp a przede wszystkim spowolnienia procesów gojenia. Do czynienia mamy wtedy z tzw. stopą cukrzycową.

Burak – coś dla ciała i dla duszy

Buraki to warzywa bardzo często goszczące na naszych stołach, jednak rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z ich dobroczynnego wpływu na nasze zdrowie. Te bordowe warzywa nie tylko świetnie smakują, ale także są skarbnicą witamin, składników mineralnych i cennych substancji, dlatego też polecane są osobom w każdym wieku, a w szczególności dzieciom i osobom starszym.

Hiponatremia – kiedy woda staje się toksyczna?

Nie ma potrzeby abyś nadmiernie nawadniał organizm przed treningiem. Organizm zaopatrzony jest w liczne mechanizmy utrzymujące równowagę płynów. Jeśli przed treningiem wypijesz za dużo, będziesz musiał przerwać ćwiczenia. Najmądrzejszą taktyką jest uzupełnienie płynów na 2 lub więcej godzin przed treningiem. Dzięki temu organizm będzie miał czas na pozbycie się ewentualnych nadwyżek płynów. Potem wypij coś na 5-15 minut przed treningiem.

HMB – dobry antykatabolik?

Na tempo wzrostu masy i siły mięśniowej wpływają zachodzące w organizmie reakcje o charakterze anabolicznym i katabolicznym. Osoby trenujące „boją się” tych drugich reakcji, które są niekorzystne i znacznie wydłużają proces budowy mięśni. Jak zatem można wspomóc organizm i skutecznie zapobiec reakcjom rozpadu?