Odżywianie

Węglowodany – rola węglowodanów w diecie

Węglowodany stanowią bardzo ważny składnik zbilansowanej diety. Chociaż ostatnimi czasy modne stają się diety obniżające ich spożycie, to jego całkowita eliminacja ma niekorzystny wpływ na organizm. Dieta powinna być urozmaicona i bogata w węglowodany, tłuszcze i białko, jednak spośród tych składników pokarmowych to węglowodany stanowią główne źródło łatwo dostępnej energii.

Jabłczan kreatyny – dawkowanie, efekty, skutki uboczne

Czym jest kreatyna w ogólnej postaci wie chyba każdy bywalec siłowni. Jednak to co wydaje się oczywiste z pozoru, może zaskakiwać po głębszej analizie. Oprócz standardowego monohydratu na rynku występuje jeszcze jabłczan kreatyny. Poniżej przyjrzymy się bliżej jego właściwościom.

Białko – rola białka w diecie

Białko w diecie sportowca jest niezbędnym składnikiem służącym zachowaniu sprawności fizycznej. Uczestniczy w procesie wzrostu i regeneracji tkanek mięśniowych, bierze udział w regulacji metabolizmu oraz stanowi rezerwowe źródło energii. Oto kilka podstawowych informacji o białku, które jest najważniejszym składnikiem odżywczym każdej osoby aktywnej. Przekonaj się jaką rolę pełni białko w naszym organizmie.

Warto jeść jabłka?

Polskie jabłka są znane i cenione nie tylko u nas. Polska jest jednym z największych producentów jabłek. Masz więc łatwy dostęp do tego źródła witamin, składników mineralnych, rozpuszczalnego błonnika oraz energii. Warto z niego korzystać. Czy warto jeść jabłka?

Ile białka na masę? Kilka faktów

Białko jest składnikiem budulcowym organizmu. Nic więc dziwnego, iż chcąc zbudować ciało, sięgamy po jego większą ilość. Jaka jednak powinna być jego podaż, która pozwoli zrealizować cel? Dowiedz się ile białka na masę. Poznaj kilka faktów dotyczących tego tematu.

Skurcze mięśni? Sprawdź jak pomóc sobie dietą

Bolesne skurcze mięśni mogą pojawiać się w wyniku wielu czynników. Może to być zarówno kwestia niedoborów składników mineralnych, jak też przetrenowanie, czy objaw chorób. Sprawdź skąd się biorą i jak może pomóc dieta. Zapraszamy do lektury poniższego artykułu "Skurcze mięśni? Sprawdź jak pomóc sobie dietą".

Piperyna – odchudzający składnik pieprzu

Suplementów odchudzających na naszym rynku jest bardzo dużo, jednak działanie większości z nich nie jest do końca potwierdzone naukowo. Wykazano jednak, że piperyna, czyli wyciąg z wierzchniej warstwy pieprzu czarnego, może mieć korzystny wpływ na spadek masy ciała. Poniżej przedstawiamy artykuł "Piperyna – odchudzający składnik pieprzu".

7 produktów, które pomogą w walce z przeziębieniem

Nic tak nie zaburza rytmu treningowego jak niespodziewana choroba. Nawet lekkie przeziębienie może znacząco wpłynąć na naszą wydolność oraz chęć do ćwiczeń. Warto zatem odpowiednio zapobiegać infekcji, a jak już się pojawi szybko ją zwalczyć. Nie ma potrzeby stosowania produktów aptecznych w tym celu – wystarczy spożywanie kilku produktów spożywczych, które mogą wspomóc organizm w walce z drobnoustrojami.

Sok z wiśni dla sportowca?

Sok z wiśni to nie tylko smaczny, orzeźwiający napój, ale też idealny sposób na zmniejszenie stanów zapalnych wywołanych wysiłkiem fizycznym. Sprawdź dlaczego jeszcze warto go pić.

Jogurt dla mężczyzn – czy warto spróbować?

Jogurt dla mężczyzn, baton dla mężczyzn, sok dla mężczyzn. Producenci kombinują jak mogą, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów i wyprzedzić konkurencję w wypuszczaniu nowości. Czy ma to jednak sens? Naprawdę potrzebujemy takiego podziału?