Odżywianie

Ile kalorii ma błonnik?

Błonnik pokarmowy stanowi ważny element naszej diety. Przede wszystkim wspomaga pracę jelit i pomaga zachować w dobrym stanie nasz układ pokarmowy. Nie jest on jednak uznawany powszechnie za składnik energetyczny naszej diety, choć naukowcy są w tym temacie podzieleni. Czy błonnik ma kalorie?

Dieta triathlonisty

Okres przygotowań do wielu sportowych imprez właśnie się zaczyna, a prócz planu treningowego warto zadbać również o dietę, która ma bardzo duży wpływ na wyniki sportowe. Jest to szczególnie ważne w sportach wytrzymałościowych, a jedną z bardziej wymagających dyscyplin jest triathlon, który łączy w sobie zmagania pływackie w wodzie, jazdę na rowerze oraz bieganie.

Gdy mleko krowie szkodzi

Osób niepijących mleka krowiego z różnych przyczyn jest coraz więcej. Organizm części z nich nie toleruje mleka, nieliczna grupa osób jest na nie uczulona, a niektórzy, jak np. wegetarianie, wyłączają je ze swojej diety z wyboru. Co zatem możemy spożywać zamiast mleka?

Dieta paleo, czyli jak jedli nasi przodkowie

Dieta paleolityczna nazywana zwyczajowo dietą paleo powstała na bazie informacji o tym, co jedli nasi praprzodkowie w czasach prehistorycznych. Powrót do korzeni może przyczynić się do poprawy naszego zdrowia, ale należy mieć na uwadze, że nie jest to dieta idealna w naszych czasach.

Glukomannan – cudowny błonnik

Wiele się mówi o tym, jak ważna w naszej diecie jest odpowiednia podaż błonnika, dzięki któremu nasz układ pokarmowy może funkcjonować prawidłowo. Błonnik jest jednak nazwą ogólną, a jego rodzajów możemy wyróżnić kilka – jednym z nim jest właśnie glukomannan, czyli rozpuszczalny błonnik z rośliny konjak, który ma wiele pozytywnych właściwości.

5 najlepszych jesiennych warzyw i owoców

Lato przeminęło bezpowrotnie, a wraz z nim wiele sezonowych warzyw i owoców. Nie oznacza to jednak, że nasza dieta musi być w nie uboższa. Jesień także ma do zaoferowania wiele zdrowych i smacznych produktów roślinnych. Oto 5 z nich, które są wyjątkowo wartościowe i bogate w składniki odżywcze.

Awokado – samo zdrowie

O pozytywnych właściwościach warzyw i owoców uczymy się już od najmłodszych lat. Wszystkie są pełne witamin i pożywne, jednak jeśli dobrze poszukamy to trafimy na takie, które będą świeciły przykładem w tym zestawieniu i wyróżniały się wśród pozostałych. Takim właśnie owocem jest awokado.

Dlaczego nie powinno się trenować bezpośrednio po posiłku?

Zapewne większość z Was doświadczyła dyskomfortu podczas treningu na skutek zjedzenia za późno posiłku lub zbyt dużej porcji przed ćwiczeniami. Oczywiście nie należy też ćwiczyć na głodnego, gdyż trening będzie równie nieefektywny, a my będziemy szybciej zmęczeni. Najlepszy zatem jest złoty środek i odpowiednie zaplanowanie posiłków oraz sesji treningowych.

Produkty przeciwzapalne dobre po treningu

Po ciężkim treningu warto zadbać o odpowiednią regenerację swojego ciała. Żeby jednak tak było nie wystarczy zjeść lub napić się przypadkowych produktów. Dla odpowiedniej odbudowy i przeciwdziałania stanom zapalnym, jakie na skutek ciężkiego treningu mogą mieć miejsce w naszym organizmie, warto wybrać konkretne pokarmy.

4 produkty podnoszące potencję

Codzienna praca i stres często prowadzą do tego, że nie zawsze mamy ochotę na łóżkowe zabawy. Na zmęczenie i problemy zdrowotne możne pomóc odpowiednia dieta. Można też do niej włączyć produkty korzystnie wpływające na męską potencję