Odżywianie

7 produktów wspierających sprawność mózgu

Sposób odżywiania ma wpływ na wiele funkcji naszego organizmu – także na kondycję naszego mózgu. Odpowiednia dieta może się przyczynić do poprawy pamięci, jakości snu, spadku zmęczenia psychicznego. Aby tak było warto wprowadzić do swojego menu konkretne produkty spożywcze, które takie właściwości posiadają.

Ile kalorii ma błonnik?

Błonnik pokarmowy stanowi ważny element naszej diety. Przede wszystkim wspomaga pracę jelit i pomaga zachować w dobrym stanie nasz układ pokarmowy. Nie jest on jednak uznawany powszechnie za składnik energetyczny naszej diety, choć naukowcy są w tym temacie podzieleni. Czy błonnik ma kalorie?

Dieta triathlonisty

Okres przygotowań do wielu sportowych imprez właśnie się zaczyna, a prócz planu treningowego warto zadbać również o dietę, która ma bardzo duży wpływ na wyniki sportowe. Jest to szczególnie ważne w sportach wytrzymałościowych, a jedną z bardziej wymagających dyscyplin jest triathlon, który łączy w sobie zmagania pływackie w wodzie, jazdę na rowerze oraz bieganie.

Gdy mleko krowie szkodzi

Osób niepijących mleka krowiego z różnych przyczyn jest coraz więcej. Organizm części z nich nie toleruje mleka, nieliczna grupa osób jest na nie uczulona, a niektórzy, jak np. wegetarianie, wyłączają je ze swojej diety z wyboru. Co zatem możemy spożywać zamiast mleka?

Dieta paleo, czyli jak jedli nasi przodkowie

Dieta paleolityczna nazywana zwyczajowo dietą paleo powstała na bazie informacji o tym, co jedli nasi praprzodkowie w czasach prehistorycznych. Powrót do korzeni może przyczynić się do poprawy naszego zdrowia, ale należy mieć na uwadze, że nie jest to dieta idealna w naszych czasach.

Glukomannan – cudowny błonnik

Wiele się mówi o tym, jak ważna w naszej diecie jest odpowiednia podaż błonnika, dzięki któremu nasz układ pokarmowy może funkcjonować prawidłowo. Błonnik jest jednak nazwą ogólną, a jego rodzajów możemy wyróżnić kilka – jednym z nim jest właśnie glukomannan, czyli rozpuszczalny błonnik z rośliny konjak, który ma wiele pozytywnych właściwości.

5 najlepszych jesiennych warzyw i owoców

Lato przeminęło bezpowrotnie, a wraz z nim wiele sezonowych warzyw i owoców. Nie oznacza to jednak, że nasza dieta musi być w nie uboższa. Jesień także ma do zaoferowania wiele zdrowych i smacznych produktów roślinnych. Oto 5 z nich, które są wyjątkowo wartościowe i bogate w składniki odżywcze.

Awokado – samo zdrowie

O pozytywnych właściwościach warzyw i owoców uczymy się już od najmłodszych lat. Wszystkie są pełne witamin i pożywne, jednak jeśli dobrze poszukamy to trafimy na takie, które będą świeciły przykładem w tym zestawieniu i wyróżniały się wśród pozostałych. Takim właśnie owocem jest awokado.

Dlaczego nie powinno się trenować bezpośrednio po posiłku?

Zapewne większość z Was doświadczyła dyskomfortu podczas treningu na skutek zjedzenia za późno posiłku lub zbyt dużej porcji przed ćwiczeniami. Oczywiście nie należy też ćwiczyć na głodnego, gdyż trening będzie równie nieefektywny, a my będziemy szybciej zmęczeni. Najlepszy zatem jest złoty środek i odpowiednie zaplanowanie posiłków oraz sesji treningowych.

Produkty przeciwzapalne dobre po treningu

Po ciężkim treningu warto zadbać o odpowiednią regenerację swojego ciała. Żeby jednak tak było nie wystarczy zjeść lub napić się przypadkowych produktów. Dla odpowiedniej odbudowy i przeciwdziałania stanom zapalnym, jakie na skutek ciężkiego treningu mogą mieć miejsce w naszym organizmie, warto wybrać konkretne pokarmy.