Odżywianie

Różeniec górski niezbędny dla aktywnych? Co warto o nim wiedzieć?

Różeniec poprawia wydolność organizmu, chroni przed stresem oksydacyjnym. Może być dobrym suplementem poprawiającym wytrzymałość organizmu oraz skracającym czas regeneracji powysiłkowej.

Nasiona, które warto włączyć do diety

Nasiona będące zarodkami roślin, mimo swych niewielkich rozmiarów, są prawdziwymi gigantami jeśli chodzi o wartości odżywcze. Dodanie ich niewielkiej ilości do posiłków w ciągu dnia może przynieść dużo korzyści zdrowotnych i wzbogacić smak potraw. Jeśli jeszcze ich nie spożywasz, spróbuj, a nie pożałujesz.

3 napoje potreningowe. Nawodnią i pomogą odbudować glikogen!

Nawodnienie i uzupełnienie węglowodanów oraz białek po wysiłku w oknie anabolicznym to ważna rzecz. Powie to każda trenująca osoba, której zależy na prawidłowej regeneracji i budowaniu masy mięśniowej. Co wybrać? Wypróbuj kilka poniższych przepisów.

Jakie ryby najlepiej zamawiać nad morzem?

Czas wakacji to okres wzmożonych wyjazdów urlopowych nad nasze polskie morze i nie tylko. Wiąże się z tym również zwiększone spożycie ryb, bo nie można przejść obojętnie obok smażalni nie jedząc choć raz w trakcie pobytu świeżej ryby. Warto jedna wiedzieć, że nie wszystkie ryby powinny być odławiane i jedzone bez limitu.

L-glutamina – czy można ją przedawkować?

Glutaminę wprowadza bardzo wiele ćwiczących osób. Częściowo świadomie, częściowo nieświadomie łącząc ze sobą kilka produktów, nie zawracając uwagi w ilu z nich i w jakich ilościach glutamina się znajduje. Czy jej nadmiar może być szkodliwy?

Najbardziej odżywcze warzywa i owoce

Lato to okres, kiedy dostęp do świeżych warzyw i owoców jest bardzo łatwy. Produktów jest dużo i są one w dobrej cenie, ponadto często pochodzą od krajowych dostawców, dzięki czemu są świeże i smaczne. Warto zatem wykorzystać ten czas i spożywać jak najwięcej warzyw i owoców bogatych w cenne dla organizmu substancje odżywcze.

Jabłko – dobre na wszystko o każdej porze roku!

Jabłka w Polsce są cenione i szeroko wykorzystywane. Nic dziwnego, jesteśmy jednym z największych producentów jabłek. Masz więc łatwy dostęp do tego źródła witamin, składników mineralnych, rozpuszczalnego błonnika oraz energii w zasadzie o każdej porze roku. Warto z niego korzystać.

Co kryją w sobie żele energetyczne?

Przy długim wysiłku fizycznym, jakim są np. biegi długodystansowe i dyscypliny typu triahtlon, należy zadbać o dostarczenie organizmowi dodatkowej energii. Na punktach odżywczych często można spotkać owoce, czekoladę czy cukier, ale zdarza się, że dostępne są również żele energetyczne, które dzięki swojej konsystencji są wygodne i chętnie spożywane przez sportowców. Ich skład nie jest jednak żadną tajemnicą.

Czy warto pić yerba mate?

Napój o nazwie yerba mate zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Niektórzy piją ją dla smaku, inni dla pobudzenia, a jeszcze inni dla zdrowia. Czy yerba mate posiada pozytywne właściwości?

7 produktów wspierających sprawność mózgu

Sposób odżywiania ma wpływ na wiele funkcji naszego organizmu – także na kondycję naszego mózgu. Odpowiednia dieta może się przyczynić do poprawy pamięci, jakości snu, spadku zmęczenia psychicznego. Aby tak było warto wprowadzić do swojego menu konkretne produkty spożywcze, które takie właściwości posiadają.