Trening

Wyniki konkursu "Sandbag Fitness"

Pamiętacie nasz ostatni konkurs, w którym można było wygrać książkę Matthew Palfreya "Sandbag Fitness, czyli trening z workiem piasku"? Znamy już jego zwycięzców!

3 ćwiczenia na wakacje

W zdecydowanej większości przypadków wakacyjny wypoczynek związany jest z wyjazdem do wymarzonych miejsc. Jednak bardzo często zdarza się, że nie ma w nich dostępu do nie tylko profesjonalnej siłowni, ale nawet brakuje w nich zwykłych hantli, czy też najprostszych atlasów. Co zrobić w takiej sytuacji? Warto wtedy wykonywać ćwiczenia, które nie wymagają zastosowania specjalistycznego sprzętu treningowego.

Jak wzrasta siła?

Każdy stały bywalec siłowni, jeśli cofnie się pamięcią do początku swojej przygody z podnoszeniem ciężarów, z pewnością zauważy, iż w tym okresie dużo szybciej dochodziło u niego do wzrostu siły generowanej przez mięśnie. Po początkowym, wyraźnym zwiększaniu się siły mięśniowej, z czasem coraz trudniej o tak spektakularne efekty. Dlaczego tak jest i z czego to wynika wyjaśnia ten artykuł.

KONKURS! Wygraj 1 z 10 książek "Sandbag Fitness, czyli trening z workiem piasku"

Do wygania: "Sandbag Fitness, czyli trening z workiem piasku" (Matthew Palfrey) - kompleksowy podręcznik treningu siłowego, wytrzymałościowego i pliometrycznego z workiem piasku.

Superkompensacja – zwiększ efektywność swoich treningów

Jaki jest najczęstszy błąd wielu osób dopiero co rozpoczynających swoją przygodę z systematyczną aktywnością fizyczną? Wykonywanie treningów codziennie lub prawie codziennie. Dlaczego jest to błędem? Otóż ludzki organizm, a zwłaszcza mięśnie, potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację. Co więcej dzięki odpowiednio dobranym treningom i zaplanowanym po nich optymalnym przerwom możliwe jest wykorzystanie zjawiska tak zwanej superkompensacji. Dzięki niej kolejny trening będzie charakteryzował się większą efektywnością.

O której ćwiczyć?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat w znacznym stopniu wzrosła świadomość społeczeństwa na temat pozytywnego wpływu systematycznej aktywności fizycznej na zdrowie człowieka. Z roku na rok zwiększa się ilość regularnie ćwiczących osób. Wiele osób zastanawiam się w takiej sytuacji również nad najlepszą porą na wykonywanie treningów.

Sprawdź, jak zwiększyć skuteczność ćwiczeń kardio

Każdy pasjonat systematycznej aktywności fizycznej ze znacznym stażem treningowym jest świadomy tego, że to właśnie ćwiczenia kardio stanowią podstawowe narzędzie treningowe do walki ze zbędną tkanką tłuszczową. Droga do realizacji tego celu jest niezwykle prosta – wystarczy wykonywać ćwiczenia kardio z odpowiednią intensywnością. W jej monitorowaniu i utrzymaniu pomoże nic innego jak tętno.

Sprawdź swoją siłę

Niewiele systematycznie ćwiczących na siłowni osób jest świadomych tego, że podnoszenie jak największego obciążenia, mimo, że jest niezwykle spektakularne, nie stanowi jedynego przejawu siły mięśniowej. Istnieją różne rodzaje siły mięśniowej, które objawiają się w bardzo zróżnicowany sposób.

Popraw swoją kondycję w górach

Bardzo często w telewizji i w prasie można spotkać się z wypowiedziami sportowców oraz ich trenerów, w których informują, że do startów w zawodach przygotowywali się w górach. Co takiego jest w górach, że najlepsi zawodnicy z różnych dyscyplin sportu przygotowują się tam do startów?

Maszerujemy...

Marsz czyli szybki spacer jest jednym z najlepszych ćwiczeń aerobowych dla zaczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną, osób starszych lub otyłych. Maszerowanie powinno wejść ci w krew! Poprawia ogólną kondycję, przyspiesza metabolizm, wzmacnia mięśnie, wpływa korzystnie na pracę układu krążenia i dotlenia organizm.