Trening

Skąd się bierze energia? Beztlenowe systemy energetyczne

Każda aktywność człowieka wymaga energii. Co więcej jest ona potrzebna nie tylko do wykonywania treningów, ale również do zachowania podstawowych czynności organizmu. Skąd i w jaki sposób człowiek pozyskuje energię?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka?

Rozgrzewka stanowi integralną część każdego prawidłowo przeprowadzonego treningu. Nie tylko przygotowuje organizm do części właściwej treningu, ale również w istotnym stopniu zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji. Jednak jak powinna wyglądać i z jakich ćwiczeń się składać prawidłowo przeprowadzona rozgrzewka?

Zbuduj formę na basenie

Za oknami jesienna plucha – pada deszcz i panują coraz niższe temperatury. Nie należy się więc dziwić, że liczne grono osób rezygnuje z trening wykonywanego ‘w terenie’ i przenosi się pod dach. Taką ‘wewnętrzną’ formą aktywności fizycznej jest między innymi pływanie.

Jak często ćwiczyć – czy więcej faktycznie znaczy lepiej?

Podstawowym błędem osób dopiero co rozpoczynających swoją przygodę z systematyczną aktywnością fizyczną jest wyznaczenie zbyt dużej ilości dni treningowych w tygodniu. Nie dotyczy to jednak tylko i wyłącznie początkujących, ale również osób ze znacznym stażem treningowym. Jaka jest więc optymalna ilość dni treningowych w tygodniu?

Jak przygotować się do wyjazdu na narty?

Mimo, że za oknem panują dodatnie temperatury i możemy cieszyć się piękną polską jesienią, to jednak warto pamiętać, że coraz większymi krokami zbliża się zima. Aby w pełni cieszyć się swobodą szusowania po ośnieżonych stokach warto się do tego odpowiednio przygotować. W tym celu należy już teraz rozpocząć odpowiednie treningi.

Jak spalić kilogram tłuszczu?

W odchudzaniu nic tak nie cieszy i motywuje do dalszej walki z nadmiernymi kilogramami jak spadek masy ciała. Stąd też każdy ‘zrzucony’ kilogram należy traktować jako sukces. Jednak czy wiesz, ile wysiłku należy włożyć w to, by spalić kilogram tłuszczu?

Jak prawidłowo robić brzuszki?

Tylko prawidłowo technicznie wykonywane ćwiczenia angażujące mięśnie brzucha gwarantują ich wysoką efektywność – uzyskanie wymarzonego sześciopaka. Stąd też niezwykle istotne jest realizowanie ‘brzuszków’, które w największym stopniu bodźcują mięśnie brzucha.

Triathlon – zostań człowiekiem z żelaza!

Na przestrzeni ostatnich 10-15 lat nastąpił w Polsce gwałtowny wzrost popularności aktywności fizycznej. Zaczęło się od biegania, które jeszcze kilkanaście lat temu dla przeciętnego Polaka było czymś abstrakcyjnym i kojarzyło się jedynie z najnudniejszymi lekcjami wychowania fizycznego. Później było pływanie, a od kilku lat Polacy systematycznie pogłębiają swoją miłość do rowerów. Aktualnie na topie jest połączenie wszystkich tych dyscyplin sportu w jedną, a mianowicie triathlon.

Sen – doskonała forma regeneracji

Większość systematycznie ćwiczących osób, dążąc do osiągnięcia wyznaczonego sobie celu treningowego skupia się przede wszystkim na wykonywaniu zaplanowanych treningów. Niektórzy realizowane przez siebie ćwiczenia uzupełniają planem diety, czy też wspomagają się suplementacją. Niestety niewiele osób jest świadomych tego, że same treningi nie gwarantują osiągnięcia sukcesu. Równie ważna jest regeneracja, której kwintesencją dla ludzkiego organizmu jest sen.

Interwał urozmaici Twój trening

Ćwiczenia kardio stanowią podstawowe narzędzie treningowe do walki ze zbędną tkanką tłuszczową. Wie o tym każdy bardziej doświadczony sportowiec amator. Aby „spalać” zbędną tkankę tłuszczową należy wykonywać ćwiczenia kardio z umiarkowaną intensywnością przez ponad 20-25 minut. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy na samą myśl o spokojnym bieganiu przez 45 minut zbiera nam się na mdłości? W takiej sytuacji może nam pomóc metoda interwałowa, która z pewnością urozmaici nasze treningi kardio.