Trening

10 najważniejszych witamin dla kulturysty – część 2

Rola witamin w funkcjonowaniu naszego ciała jest nieoceniona. Ich właściwości są bezsprzecznie dobroczynne dla wszystkich komórek naszego ciała, w tym mięśniowych. Każda osoba, która myśli o silnych i dużych mięśniach musi dbać o odpowiednie dawki witamin wskazane przez lekarzy i naukowców. Poznaj 10 najważniejszych witamin dla kulturysty – część 2!

10 najważniejszych witamin dla kulturysty – część 1

Witaminy są substancjami niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, w tym także mięśni. Każdy kulturysta wie, że oprócz węglowodanów, białka i tłuszczy, to również witaminy wpływają na rozwój i działanie komórek mięśniowych. Bez witamin może nastąpić np. rozkład tkanki mięśniowej, osłabienie kośćca oraz wiele innych niepożądanych zaburzeń w ludzkim ciele. Poznaj 10 najważniejszych witamin dla kulturysty – część 1!

Trening wysokogórski

Trening wysokogórski stosowany jest od końca lat 60-tych XX wieku. Jego szybki rozwój nastąpił po Igrzyskach Olimpijskich w Meksyku, w 1968 roku, kiedy to zawodnicy z konkurencji wytrzymałościowych uzyskali niespodziewanie słabe wyniki. Trening wysokogórski stanowi obecnie jeden z podstawowych środków treningowych wykorzystywanych w procesie szkolenia sportowego zawodników dyscyplin wytrzymałościowych i nie tylko. Wypróbuj trening wysokogórski!

EPO (doping) – zmora sportu

Erytropoetyna (EPO) to hormon, o którym, dzięki naszym sportowcom (bez nazwisk), stało się w ostatnim czasie głośno. Mimo, że to substancja zakazana przez większość organizacji sportowych, jest często stosowana w sporcie zawodowym. Aplikowanie tego hormonu niesie ze sobą oczywiście pewne konsekwencje, a mianowicie: problemy zdrowotne oraz ryzyko dyskwalifikacji w razie pozytywnych badań antydopingowym. Dowiedz się dlaczego EPO (doping) to zmora sportu!

Jak efektywnie spalić tkankę tłuszczową podczas treningu cardio?

Spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi w ściśle określonych warunkach prowadzonego treningu. Musi być to wysiłek fizyczny wykonywany w zakresie intensywności umiarkowanej. Natężenie treningu doskonale można określić za pomocą częstotliwości skurczów serca – tętna. Jak dobrać optymalne tętno do treningu nastawionego na spalanie tkanki tłuszczowej? Ten artykuł pomoże Ci dokonać odpowiednich obliczeń.

Woda – źródło życia i zdrowia

Woda jest związkiem chemicznym niezbędnym do życia, jest głównym elementem ludzkiego organizmu, który daje zdrowie. Mimo to, ludzie często nie dostarczają ciału odpowiedniej ilości wody- piją za mało lubi nieumiejętnie. Szacuje się, że 90 procent naszej populacji cierpi na przewlekłe odwodnienie. Odwodnienie (spadek wody w organizmie już o 2 procent) powoduje szereg dolegliwości zdrowotnych, o których większość z nas nie zdaje sobie sprawy.

Sterydy: bierz, rośnij, umieraj

Szukanie dróg na skróty zajmuje czasem więcej czasu niż podążanie wytyczonymi szlakami. „Nie ma żadnej niezwykłej drogi, trzeba iść powoli, krok po kroku, co szybko rośnie, równie szybko więdnie... co rośnie wolno, jest trwałe...” - Josiah Gilbert Holland

Trenuj ze Schwarzeneggerem – barki

W świecie kulturystyki nazwisko Schwarzenegger jest synonimem dużych mięśni, sukcesu sportowego oraz profesjonalnego podejścia do ćwiczeń. Jako postać Arnold uchodzi za najlepszego kulturystę w dziejach tej dyscypliny, dlatego warto przybliżyć i zapoznać się z jego sposobem trenowania. Koncepcja ćwiczeń Arnolda jest jednym słowem wzorem, który może dostarczyć wielu wskazówek treningowych.

Metoda progresji – ciężkoatletyczna

Metoda progresji – znana i popularna metoda wykorzystywana w zawodowym podnoszeniu ciężarów oraz przez osoby, które chcą szybko poprawić umięśnienie. Polega na stałym podnoszeniu własnych możliwości siłowych poprzez zwiększanie ciężarów treningowych. W czasie treningu wykorzystuje się obciążenia małe, średnie, submaksymalne i maksymalne.

Przygotuj się do testu sprawności fizycznej

Na wielu polskich uczelniach jednym z warunków przyjęcia jest zaliczenie testu sprawności fizycznej na odpowiednim poziomie. W większości są to szkoły wojskowe, policyjne lub akademie wychowania fizycznego. Wielu z nas nie wie w jaki sposób odpowiednio się przygotować, aby zaliczenie takiego testu z maksymalną liczbą punktów było czymś naturalnym.