Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Wielki biceps

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Wielki biceps
W jaki sposób wykonywać ćwiczenia na mięśnie bicepsa
Zacznijmy od budowy mięśnia :
Zazwyczaj składa się z dwóch głów - głowy długiej (łac. caput longum) oraz głowy krótkiej (łac. caput breve). Głowy często są jednak "zduplikowane" i powszechne są przypadki osób z czterema, bądź nawet sześcioma głowami bicepsa (Osoba z większą ilością głów wolniej się męczy, lecz ich liczba nie wpływa na siłę mięśnia.) Przyczep ścięgnisty głowy długiej znajduje się na obrąbku stawowym i guzku nadpanewkowym łopatki. Głowa krótka rozpoczyna się przyczepem ścięgnistym położonym na wyrostku kruczym łopatki. Ku dołowi obie głowy mięśnia dwugłowego ramienia łączą się we wspólny brzusiec. W części dystalnej, powyżej stawu łokciowego mięsień wytwarza dwa łącznotkankowe ścięgna: powierzchowne, płaskie - rozcięgno mięśnia dwugłowego ramienia (łac. aponeurosis musculi bicipitis brachii) przechodzące w powięź przedramienia oraz właściwe ścięgno (łac. tendo musculi bicipitis brachii) przyczepione do guzowatości kości promieniowej.

W jaki sposób wykonywać ćwiczenia :
Podnosząc sztangę czy sztangielki trzeba szybko podnosić i wolno opuszczać do maksymalnego wyprostowania ręki .
Ćwiczenia na biceps :
1.UGINANIE RAMION ZE SZTANGĄ STOJAC PODCHWYTEM
2.UGINANIE RAMION ZE SZTANGIELKAMI STOJĄC PODCHWYTEM(Z „SUPINACJĄ” NADGARSTKA)
3.UGINANIE RAMION ZE SZTANGIELKAMI STOJĄC (UCHWYT „MŁOTKOWY”)
4.UGINANIE RAMION ZE SZTANGĄ NA „MODLITEWNIKU”
5.UGINANIE RAMIENIA ZE SZTANGIELKĄ NA „MODLITEWNIKU”
6.UGINANIE RAMION ZE SZTANGIELKAMI W SIADZIE NA ŁAWCE SKOŚNEJ(Z SUPINACJĄ NADGARSTKA)
7.UGINANIE RAMIENIA ZE SZTANGIELKĄ W SIADZIE-W PODPORZE O KOLANO
8.UGINANIE RAMION PODCHWYTEM STOJĄC-Z RĄCZKĄ WYCIĄGU
9.UGINANIE RAMION ZE SZTANGA NACHWYTEM STOJĄC
10.UGINANIE RAMION ZE SZTANGA NACHWYTEM NA „MODLITEWNIKU
11.UGINANIE NADGARSTKÓW PODCHWYTEM W SIADZIE
12.UGINANIE NADGARSTKÓW NACHWYTEM W SIADZIE

Dobrze rozwinięte, grube i umięśnione przedramiona są widoczną oznaką siły ogólnej i tej drzemiącej w ramionach. Ćwiczenia na tę grupę mięśniową również nie są skomplikowane, ale jak ćwiczenia na mięśnie ramion wymagają koncentracji i zachowania nienagannej techniki.