Trening

Zalety prowadzenia dziennika treningowego

Prowadzenie dziennika treningowego ze sportowego punktu widzenia jest potrzebą wyższego rzędu. Sztuka archiwizowania i analizowania elementów treningowych może wpłynąć na zwiększenie efektywności procesu treningowego. Umiejętne wykorzystywanie takich składowych jak obciążenia treningowe, aktualna siła, obwody poszczególnych partii ciała, masa ciała i tryb życia w konsekwencji oddziałuję na szybkość pojawiania się założonych celów treningowych tj. poprawę siły, masy mięśniowej lub redukcję tkanki tłuszczowej.

Elementy procesu treningowego

Trenowanie to skomplikowany i czasochłonny proces składający się z kilku ważnych elementów: jednostka treningowa, mikrocykl, mezocykl i makrocykl. Wymienione składowe odpowiedzialne są za przebieg wszystkich poszczególnych treningów w całym planie treningowym. Stworzenie planu treningowego opartego na powyższych pojęciach daję pewność szybkich efektów dbając jednocześnie o zdrowie i bezpieczeństwo.

Skutki uboczne zażywania sterydów anabolicznych

Stosowanie środków anabolicznych, czyli pochodnych hormonów ludzkich prowadzi zawsze do zaburzeń w funkcjonowaniu ciała ludzkiego. Do negatywnych skutków zażywania sterydów zalicza się choroby układu hormonalnego, układu krwionośnego, oraz rozstrojenie systemu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną w organizmie. Oprócz tego anaboliki oddziałują na zmianę osobowości, która skutkuję dysfunkcjonalnością w życiu codziennym.

Sport – opóźniacz procesów starzenia

Utrzymywanie ciała w dobrej formie powstrzymuję procesy starzenia średnio o 10 lat. Wysoka sprawność fizyczna to nic innego jak eliksir młodości pomagający przeciwstawiać się chorobom wieku podeszłego, tj. cukrzyca, miażdżyca, osteoporoza itp. oraz zewnętrznym i wewnętrznym oznakom starzenie się. Aktywność ruchowa równa się sprawność i zdrowie, które może towarzyszyć do późnych lat starości. Do najbardziej życiodajnych sportów należą przede wszystkim pływanie i aerobik wodny.

Zimne zdrowie z prysznica

Zimny prysznic to skuteczna metoda na zdrowe ciało, a co za tym idzie zdrowy wygląd. Woda o niskiej temperaturze to lekarstwo, które dozowane w odpowiedniej ilości i o odpowiedniej porze, hartuje oraz pobudza organizm. Poranny prysznic o temperaturze poniżej 18 stopni odświeży, postawi na nogi i dostarczy kopa energetycznego na cały dzień. Jest lepszy i nieporównywalnie zdrowszy od kawy, a po dłuższym okresie stosowania odpędza choroby i dolegliwości zdrowotne.

Uzdrawianie ciała ciepłem

Krótkotrwałe przebywanie w wodzie o temperaturze 39 stopni wywiera terapeutyczny wpływ na ludzkie ciało. Przez krótkotrwałe przebywanie należy rozumieć czas od 5 – 15 minut. Stosowanie kąpieli o powyższych parametrach sprawia, że organizm staję się głęboko zrelaksowany, szybciej powraca do zdrowia oraz sprawniej wykorzystuję posiadane mechanizmy naprawcze.

Oddychanie przeponą – najtańszy sposób pobudzania ciała

Oddychanie przeponą jest dla naszego organizmu niesamowitym i niedocenianym źródłem energii. Prawidłowe wykonywanie wdechów i wydechów dostarcza ciału odpowiednią dawkę tlenu, który wykorzystywany jest w procesie efektywnego spalaniu pożywienia. Rezultat: naturalne pobudzenie ciała, więcej sił i lepsze samopoczucie.

Obuwie na siłownię – co włożyć na stopy?

Noszenie odpowiedniego obuwia sportowego podczas wysiłku siłowego zapewnia cztery daleko idące korzyści. But sportowy przeznaczony do tego rodzaju ćwiczeń fizycznych pełni funkcję stabilizacyjną – utrzymuję stopę w prawidłowym położeniu, funkcję ochronną – przeciwdziała urazom stawu skokowo – goleniowego, funkcję amortyzującą – zmniejsza nacisk sił działających na kończyny dolne oraz funkcję antypoślizgową, czyli eliminuję przypadkowe ruchy związane z brakiem przyczepności stopy z podłożem.

Wysiłek fizyczny – pogromcą stresu

Wysiłek fizyczny to prosty i skuteczny sposób na walkę ze stresem. Ma pozytywny wpływ na zdrowie, kondycję psychiczną i pozwala na odreagowanie od trudów, obowiązków oraz życiowych problemów. Popularne formy ruchu takie jak bieganie, pływanie czy siłownia, powodują pobudzenie wszystkich układów organizmu, dotlenienie ciała i wydzielenie się hormonów szczęścia, które poprawiają samopoczucie i nastrój.

Jak pozbyć się bólu pleców?

Życie bez sportu jest nie tylko puste i ubogie, ale przede wszystkim niezdrowe. Aktywność fizyczna poprawia zarówno jakość funkcjonowania naszego ciała jak i skutecznie ogranicza częstotliwość występowania różnego rodzaju dolegliwości bólowych, w tym przede wszystkim bólu pleców. Najskuteczniejszymi ćwiczeniami pomagającymi walczyć z bólem dolnego odcinka kręgosłupa są ćwiczenia rozciągające, wzmacniające i rozluźniające, które likwidują większość przyczyn i skutków bólu pleców.