Trening

Trening Split – zasady treningu dzielonego

Trening Split jest obok FBW najpopularniejszą metodą treningową, szczególnie wśród kulturystów. Jest to metoda bardzo wymagająca, dlatego swoje zastosowanie powinna znajdować wyłącznie u osób z większym doświadczeniem. Trening Split może być stosowany zarówno w okresie budowania masy jak i redukcji tkanki tłuszczowej. Poniżej poznasz podstawowe podziały charakterystyczne dla treningu Split.

Trening na masę 3-dniowy

Trening na masę 3-dniowy jest jednym z najbardziej popularnych systemów. Doskonale sprawdzi się przede wszystkim u osób początkujących z uwagi na niewielką liczbę sesji treningowych w tygodniu, a tym samym odpowiedni czas na regenerację niezbędny dla rozbudowy muskulatury. Poniżej znajduje się przykładowy trening na masę 3-dniowy zarówno dla osób początkujących, jak i bardziej doświadczonych.

Trening 5x5

Trening 5x5 jest ciekawą odmianą metody FBW (Full Body Workout), którego głównym celem jest rozwój siły. Ze względu na fakt, iż jest to trening całego ciała, kieruje się on zasadami treningu systemem FBW. Opiera się głównie na ćwiczeniach złożonych, co ogranicza wachlarz możliwości ćwiczebnych. Jak powinien być skonstruowany dobry trening 5x5 aby wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści?

Ćwiczenia na barki

Mięśnie naramienne, potocznie zwane też barkami, zaliczane są do partii mięśniowych, które w dużym stopniu mają wpływ na szerokość obręczy barkowej. Są one jedną z najbardziej widocznych grup mięśniowych, dlatego nie powinno ich zabraknąć w dobrym planie treningowym. Jakie są najbardziej skuteczne ćwiczenia na barki?

Ćwiczenia na nogi

Mięśnie nóg są jedną z najbardziej zaniedbywanych partii mięśniowych. Takie podejście jest niewłaściwe, ponieważ dobrze rozbudowane nogi nadają atrakcyjności sylwetce, niwelując dysproporcje pomiędzy górnymi i dolnymi partiami ciała. Ćwiczenia na nogi powinny angażować do pracy wszystkie mięśnie, przez co sam trening nóg jest niezwykle intensywny. W tym artykule przedstawimy przykładowy trening na nogi.

Trening pleców – najlepsze ćwiczenia na plecy

Mięśnie pleców to partia, która najbardziej wpływa na szerokość górnej części ciała, a także na uzyskanie tak bardzo pożądanej sylwetki typu „V”. Obok nóg jest to jedna z większych grup mięśniowych, dlatego trening tej partii powinien posiadać stosunkowo większą objętość. Chcąc uzyskać silne i duże plecy należy zadziałać na nie pod różnymi kątami. Jak powinien wyglądać skuteczny trening pleców? Sprawdźcie poniżej!

Trening bicepsów – najlepsze ćwiczenia na biceps

Mięsień dwugłowy ramienia, czyli biceps, zaliczany jest do mięśni, których przeciętny bywalec siłowni nie jest w stanie ominąć w swoim planie treningowym. To właśnie on, a nie triceps, uznawany jest za mięsień, który dzięki swoim wypukłym kształtom znacznie wpływa na wielkość obwodu ramienia. Jak powinien wyglądać dobry trening bicepsów? Przekonajcie się czytając ten artykuł.

Ćwiczenia na brzuch

Pięknie wyeksponowane mięśnie brzucha są tym, o czym obecnie marzą prawie wszyscy mężczyźni i kobiety. Stanowią bowiem wizytówkę dbającego o siebie człowieka, a przy okazji zabezpieczają newralgiczne organy wewnętrzne. Ćwiczenia na brzuch powinny zakładać angażowanie wszystkich mięśni. Tylko wtedy trening będzie kompletny i najbardziej skuteczny. Poznaj najlepsze ćwiczenia na brzuch.

Trening tricepsów – najlepsze ćwiczenia na triceps

Poznaj tajniki treningu tricepsów, a Twoje marzenia o potężnych ramionach się spełnią. Trening mięśnia trójgłowego ramienia jest naprawdę trudny, dlatego warto zadbać o poprawną technikę wykonywanych ćwiczeń. Wypróbuj najlepsze ćwiczenia na triceps!

Trening na masę – jak powinien wyglądać dobry trening na masę?

Wiele osób marzy o zbudowaniu pięknej i umięśnionej sylwetki. Trening na masę ukierunkowany jest na rozbudowę muskulatury poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia, ilość serii i powtórzeń oraz przerw między nimi. Poniżej znajdziesz przykładowy trening na masę metodą FBW oraz Split.