Trening

Ćwiczenia dla otyłych

Nie każdy rodzaj ruchu jest odpowiedni dla osób bardzo otyłych. Bardzo duża masa ciała zwiększa ryzyko urazów, szczególnie narządu ruchu (obciążenie stawów, więzadeł). Tak więc osoby, których wskaźnik BMI przekracza 30 powinny zachować szczególną ostrożność podczas wybierania rodzaju treningu.

Aqua-aerobik – gimnastyka w wodzie, czyli jak schudnąć bez wysiłku

O potrzebie ćwiczeń wie każda kobieta. Wysiłek fizyczny zwykle kojarzy się nam z ciężką pracą, dlatego często tak trudno jest zmobilizować się do ćwiczeń. Czy istnieje zatem, jakiś rodzaj treningu, który daje maksymalne efekty, a jednocześnie jest łatwy i przyjemny? Tak to aqua-aerobik!

Jak się mierzyć?

Każda systematycznie ćwicząca osoba, niezależnie od tego, czy przygotowuje się do startu w Mistrzostwach Polski, czy też trenuje „dla siebie”, powinna kontrolować efekty wykonywanych przez siebie treningów. Najbardziej popularnym narzędziem pomiarowym, zwłaszcza w przypadku osób chcących schudnąć, jest waga. Warto jednak pamiętać, że wyniki na niej uzyskane nie zawsze odzwierciedlają stan faktyczny. Dlatego też, warto uzupełnić je pomiarami obwodów poszczególnych części ciała.

Najważniejszy hormon kulturysty

Hormony są to związki, które regulują działanie ludzkiego organizmu. Odpowiadają one praktycznie za wszystkie czynności ustroju, w tym również przyrost masy mięśniowej. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie, który hormon jest najważniejszy dla osób, którym zależy na zbudowaniu imponującej muskulatury.

Zapanuj nad oddechem

Stały dopływ tlenu do organizmu zapewnia oddychanie. Wydawałoby się, że jest ono tak prostą czynnością, że nie sposób popełnić przy nim błędu. Tyle teorii, bo w praktyce wiele osób oddycha nieprawidłowo. Jest to szczególnie widoczne w czasie wykonywania ćwiczeń fizycznych.

Recepta na przyrost mięśni

Muskularna i wysportowana sylwetka to cel i marzenie większości mężczyzn. By to osiągnąć niezbędne są przede wszystkim 2 rzeczy: odpowiedni trening i zbilansowana dieta. Przy racjonalnym podejściu do sprawy z pewnością osiągniesz zadziwiające i satysfakcjonujące efekty.

Urazy – nieodłączny element sportu?

Niedawno w mediach pojawiła się informacja, że Kamil Stoch, dwukrotny mistrz olimpijski z Soczi, podczas jednego ze swoich skoków nabawił się kontuzji. Stawiało to pod dużym znakiem zapytania jego dalszą rywalizację w Pucharze Świata. Rezygnacja z dalszych startów w Pucharze Świata wiązałaby się to z odpadnięciem z rywalizacji o Kryształową Kulę. Na szczęście okazało się, że uraz był niegroźny i Kamil Stoch w cuglach wygrał kolejne zawody.

Biegi narciarskie dla każdego

Biegi narciarskie zdecydowanej większości osób kojarzą się z postacią naszej wielokrotnej medalistki Igrzysk Olimpijskich i Mistrzostw Świata Justyną Kowalczyk. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że jest to dyscyplina sportu, którą może uprawiać praktycznie każdy. Oczywiście nie każdy, kto wepnie się w narty osiągnie poziom naszej mistrzyni, jednak nawet rekreacyjne bieganie na nartach z pewnością może przynieść sporo satysfakcji.

Skurcz auksotoniczny – najbardziej „popularny” skurcz

Niewiele systematycznie ćwiczących osób jest świadomych tego, że są różne rodzaje skurczów mięśni. Rodzaj skurczu występującego w mięśniu zależy od bardzo wielu czynników. Zalicza się do nich między innymi rodzaj wykonywanego ćwiczenia, wielkość zastosowanego obciążenia zewnętrznego oraz miejsce przyłożenia oporu. Najczęściej występującym skurczem mięśniowym jest tak zwany skurcz auksotoniczny.

Poznaj swój skład ciała

Kontrola stanowi jeden z ważniejszych elementów procesu treningowego. Wykonywana regularnie pozwala sprawdzić, czy realizowane treningi przynoszą oczekiwane rezultaty – prowadzą do osiągnięcia wyznaczonego celu treningowego. Niewiele osób jest jednak świadomych tego, iż kontrolować można (i należy) również skład ciała. Można tego dokonać samodzielnie w domowym zaciszu, nie wykorzystując żadnego specjalistycznego sprzętu pomiarowego – wystarczy zwykła waga łazienkowa i miara.