Trening

Programowanie treningu crossfit – na czym polega?

Plan treningowy to jeden z czynników wpływających na ich skuteczność. Nawet regularne wykonywanie ćwiczeń nie przyniesie efektów, jeśli te będą realizowane przypadkowo i niekonsekwentnie. To zasada, której trzymają się doświadczeni zawodnicy. Do serca powinni sobie ją wziąć również amatorzy, którzy chcieliby m.in. rozwinąć siłę, poprawić wydolność, czy pozytywnie wpłynąć na ogólną sprawność fizyczną. Programowanie treningu crossfit – tym właśnie zajmiemy się w artykule.

Crossfit – rewolucja w treningu?

Choć tradycyjny model treningu na siłowni wciąż ma swoich wielbicieli, coraz większe grono osób aktywnych fizycznie skłania się ku przetestowaniu innej formuły ćwiczeń. Wybierają crossfit, czyli model treningu rozwijający w równym stopniu wszystkie elementy odpowiedzialne za ogólną sprawność fizyczną człowieka. Czy to rewolucja w świecie treningu? Dowiesz się tego, czytając poniższy artykuł.

Crossfit w domu bez sprzętu

Wśród niekwestionowanych zalet treningu crossfit jego fani wymieniają fakt, że do wykonania efektywnych ćwiczeń nie trzeba specjalnie udawać się na siłownię. Trening crossfit może zostać wykonany zarówno na sali, jak i w dużym pokoju. Jedynym warunkiem jest zorganizowanie wokół siebie pustej i bezpiecznej przestrzeni oraz znajomość podstawowych zasad planu treningowego.

10 wskazówek jak poprawić efektywność treningu

Trening siłowy to najlepsze i najskuteczniejsze narzędzie, które pozwala modelować sylwetkę. To jeden z najlepszych sposobów, który w tak dużym stopniu wpływa na wygląd. Nie wiąże się to tylko z wejściem na siłownię, zrobieniem treningu i oczekiwaniu na efekty. Podstawą jest odpowiedni plan, optymalny program żywieniowy oraz stosowna suplementacja. Nasz materiał pozwoli na uniknięcie pułapek, jakie czyhają na każdego ćwiczącego, niezależnie od jego stopnia zaawansowania. W tym artykule przedstawiamy 10 wskazówek, które pozwolą poprawić efektywność treningu.

Trening Push Pull 4-dniowy

Trening systemem dzielonym jest najbardziej popularną i najchętniej stosowaną metodą. Opiera się on o zasadę trenowania całego ciała nie na jednej jednostce, lecz w odniesieniu do całego tygodnia. Jednym z takich systemów, który świetnie się sprawdza zarówno w okresie budowania masy mięśniowej, jak i rzeźbienia mięśni, jest trening Push Pull. Niezwykłą cechą tej metody jest to, iż jest on oparty na funkcjach, jakie pełnią dane partie mięśniowe. Poznaj trening Push Pull 4-dniowy.

Trening obwodowy dla początkujących

Trening obwodowy dla początkujących jest bardzo ciekawą metodą ogólnego rozwoju. Na początku przygody z treningami siłowymi ważne jest, by dopasować taki program, który przyniesie maksimum korzyści, a tym samym nie zniechęci do dalszych ćwiczeń. Trening ogólnorozwojowy okazuje się najlepszym rozwiązaniem, który sprawdzi się w początkowej fazie. Wynika to z faktu, że na każdej jednostce angażujemy do pracy główne grupy mięśniowe z mniejszą intensywnością. Poznaj zalety treningu obwodowego dla początkujących.

7 zasad jak zwiększyć efektywność treningu siłowego

Warto jest poznać metody pozwalające na podniesienie skuteczności swojej pracy. To właśnie dzięki optymalizacji efektywności planu treningowego nie traci się czasu na błądzenie i frustrację spowodowane brakiem efektów. A czas to pieniądz, dlatego nie warto go tracić. W poniższym artykule zamieszczamy 7 zasad jak zwiększyć efektywność planu treningowego, potęgując jego rezultaty.

Jak rozgrzewać się do treningu

Rozgrzewka stanowi bardzo ważną część treningu, której nie należy lekceważyć. Niestety większość ludzi nie umie odpowiednio przygotować swojego ciała do wysiłku. Rozgrzewka ma za zadanie przygotować mięśnie, układ krążenia, stawy, ścięgna oraz układ nerwowy na wzmożony wysiłek. Dowiedz się jak poprawnie rozgrzewać się do treningu.

Trening Push Pull 2 razy w tygodniu

Push Pull zaliczany jest do treningów dzielonych. Oznacza to, że podział grup mięśniowych w owym systemie oparty jest o dwie główne funkcje, jakie mogą pełnić nasze mięśnie. Mianowicie chodzi o wypychanie (Push) oraz przyciąganie (Pull). Jak powinien wyglądać taki plan treningowy dla osób, które nie są w stanie poświęcić na ćwiczenia więcej niż 2 dni w tygodniu? Sprawdź trening Push Pull 2-dniowy!

8 mitów na temat treningu siłowego

Na temat treningu siłowego pokutuje wiele mitów. Najwięcej z nich pochodzi od internetowych specjalistów o wątpliwym autorytecie sportowym i przestarzałej wiedzy. Ile w istocie jest prawdy w przewijających się dookoła opiniach na temat tego treningu, czego należy unikać, a na co zwracać szczególną uwagę? Poznaj 8 mitów na temat treningu siłowego.