Trening

7 popularnych ćwiczeń, które możesz wykonywać źle

Poprawna technika wykonywania ćwiczeń jest istotniejsza niż ciężar użyty podczas treningu. Warto więc nauczyć się jej perfekcyjnie. Pozwoli to na zwiększenie efektywności naszej pracy oraz zmniejszenie ryzyka wystąpienia kontuzji. W tym artykule przeanalizujemy 7 popularnych ćwiczeń, w których często popełnia się błędy techniczne. Dzięki niemu będziecie w stanie wyłapać i pozbyć się nieprawidłowych nawyków.

3-dniowy plan treningowy na redukcję

Trening rozłożony na 3 dni w tygodniu to doskonała propozycja dla tych, którzy mają mało czasu na ćwiczenia, a chcą osiągnąć założony cel. Tak zbudowany plan może mieć zastosowanie do każdego typu treningu, w tym redukcyjnego. 3-dniowy plan treningowy na redukcję stanowi naprawdę solidną alternatywę dla dłuższych i częstszych wizyt na siłowni.

Sprinty, cardio, czy trening siłowy - co jest najlepsze na spalanie tłuszczu

Ludzie czytający nasze artykuły mają już zapewne ułożoną hierarchię priorytetów treningowych. Dla tych jednak, którzy wciąż mają wątpliwości, powstał właśnie ten artykuł. Prawda jest taka, że ćwiczenia aerobowe wykazują szokująco małą skuteczność w spalaniu tkanki tłuszczowej względem interwałów oraz treningu siłowego. Treningi beztlenowe są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Spowodowane jest to tym, jak wpływają na organizm oraz wyrzut hormonów. W tym artykule poznasz odpowiedź jak dokładnie powinieneś ułożyć swoje priorytety treningowe, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

10 korzyści wykonywania martwego ciągu

Martwy ciąg nazywany jest królem wszystkich ćwiczeń. Biorąc pod uwagę korzyści, jakie oferuje, trudno się nie zgodzić z tą opinią. Warto jednak nauczyć się wykonywać różne odmiany martwego ciągu i opanować do perfekcji jego technikę. W tym artykule poznacie 10 powodów, dla których warto wykonywać martwy ciąg.

Trening na siłę 5 3 1

Trening na siłę 5 3 1 to jedna z najbardziej skutecznych form stworzona przez Jim’a Wendler’a - zawodnika i trenera najlepszych trójboistów. Jeśli szukasz mocnego treningu skoncentrowanego na sile i chciałbyś szybko poprawić swoje wyniki w podstawowych bojach, to ta metoda jest właśnie dla Ciebie. Poznaj główne założenia treningu 5 3 1.

Trening na rzeźbę 4 razy w tygodniu dla średnio zaawansowanych

Dobrze dobrany trening na rzeźbę, wykonany w odpowiedni sposób może przynieść świetne rezultaty w szybkim czasie. Podczas redukcji tkanki tłuszczowej, nieodzowną częścią treningu siłowego jest aktywność aerobowa. Można ją zastąpić czymś dużo krótszym, a równie efektywnym. Poznaj trening na rzeźbę 4 razy w tygodniu dla średnio zaawansowanych.

Praktyczne wskazówki jak unikać kontuzji

Kontuzja może przydarzyć się każdemu bez względu na stopień wytrenowania. Dlatego warto nauczyć się jak unikać urazów, gdyż pozwoli to zachować zdrowie, sprawność oraz ciągłość treningów. Nie ma chyba osoby, która uprawiając sport nie doznałaby kontuzji. Oczywiście są dyscypliny mniej i bardziej kontuzjogenne, jednak we wszystkich istnieje kilka uniwersalnych zasad jak można zabezpieczyć się przed poważniejszymi urazami, które mogą wykluczyć z treningu na dłuższy czas. W tym artykule poznacie 5 sposobów na poprawę swojego bezpieczeństwa.

Trening Split na masę

Istnieje wiele metod treningowych ukierunkowanych na rozwój masy mięśniowej, więc trudno stwierdzić która z nich jest najskuteczniejsza. Ze względu na adaptacje organizmu, nawet najlepszy plan treningowy z czasem staje się mniej efektywny. Chcąc uniknąć stagnacji i notować postępy, należy cyklicznie zmieniać ćwiczenia, aby dawać organizmowi nowe bodźce. Poniżej przyjrzymy się najbardziej popularnemu systemowi na świcie. Dowiedz się na czym polega trening Split na masę.

5 zasad treningu HIIT w celu redukcji tłuszczu i wyrzeźbienia sylwetki

Wyobraź sobie idealny trening. Co powinien zapewniać? Przede wszystkim pozwolić na spalenie tkanki tłuszczowej i budowanie masy mięśniowej. Ma więc zużywać mnóstwo kalorii i pobudzać hipertrofię włókien mięśniowych. Nie powinien także trwać zbyt długo, najlepiej jeśli jest to około 30-45 minut. Dobrze gdyby poprawiał również naszą kondycję i pozwalał na wzmocnienie kości oraz ścięgien. Po takim treningu czujesz się jak król i spalasz kalorie jeszcze długo po jego zakończeniu. Takie mniej więcej efekty może przynieść trening HIIT. Skrót ten można przetłumaczyć jako High Intensity Interval Training. Po polsku jest to po prostu bardzo intensywny trening interwałowy. Ta metoda znana jest już wielu osobom. Dla tych jednak, którzy jeszcze nie mieli z nią do czynienia, przeznaczony jest właśnie ten artykuł.

Trening na siłę dla ektomorfika

Dobrze jest przed rozpoczęciem ćwiczeń określić swój somatotyp. Wiedząc to, można lepiej dopasować trening. Trening dla ektomorfika jest specyficzny i wymaga wiedzy w jaki sposób go wykonywać, aby rezultaty były jak najlepsze. Powinien on być ciężki, z dużą intensywnością, a zarazem niezbyt długi. Jeżeli jesteś ektomorfkiem w tym artykule znajdziesz garść przydatnych informacji przeznaczonych właśnie dla Ciebie.