Trening

Niezbędna rozgrzewka

Deficyt czasu dotyka również aktywność fizyczną, która jak wiadomo jest niezwykle istotna dla zachowania optymalnego stanu naszego zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Najczęstszą ofiarą „cięć” wynikających z braku czasu zostaje rozgrzewka. Warto jednak pamiętać, że stanowi ona niezwykle istotną część każdego prawidłowo przeprowadzonego treningu.

Noworoczny cel treningowy

Początek nowego roku, to czas, w którym bardzo często podejmujemy decyzję o tym, co chcielibyśmy zmienić w rozpoczynającym się roku. Noworoczne postanowienia najczęściej dotyczą stanu zdrowia – zwłaszcza jego poprawy. Jak najłatwiej i najskuteczniej zadbać o swoje zdrowie? Najprostszym i bardzo efektywnym rozwiązaniem jest wprowadzenie do swojego życia systematycznej aktywności fizycznej. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak wybrać optymalny i możliwy do zrealizowana cel treningowy, to koniecznie musisz przeczytać ten artykuł. Serdecznie zachęcamy do dalszej lektury.

Chondromalacja – wróg Twoich stawów

Systematyczne uprawianie aktywności fizycznej przyczynia się do poprawy stanu zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Warto jednak pamiętać, że każda aktywność ruchowa, nawet taka, która jest związana z codziennym przemieszczaniem się, może doprowadzić do urazu lub kontuzji. Osoby systematycznie uprawiające jakąkolwiek formę aktywności fizycznej są szczególnie narażone na wystąpienie niektórych urazów. Jednym z nich, a do tego niezwykle groźnym jest chondromalacja.

Jak przygotować się do sezonu zimowego?

Coraz większymi krokami zbliża się zima – ulubiona pora roku amatorów białego szaleństwa, a zwłaszcza narciarzy i snowboardzistów. Z utęsknieniem czekają oni na pierwsze opady śniegu, które przykryją stoki, tak uwielbianym przez nich białym puchem. Jednak jazda na nartach, czy też snowboardzie, to nie tylko przyjemność, ale również w miarę intensywny wysiłek fizyczny. Dlatego też, przed wyjazdem w góry należy odpowiednio przygotować zarówno sprzęt narciarski, jak i swój organizm. Warto o tym pamiętać, gdyż konsekwencje takiego zaniedbania mogą być odczuwalne jeszcze długo po zakończeniu zimy.

Efekty pod kontrolą

Kontrola efektywności planu treningowego stanowi niezwykle istotny element procesu treningowego. Pozwala sprawdzić, czy aktualnie stosowany plan treningowy przynosi korzyści i jak duże one są. Ponadto, dzięki niej możliwa jest optymalizacja planu treningowego, a więc de facto zwiększenie jego efektywności.

Czy więcej znaczy lepiej?

Jaki jest najczęstszy błąd zdecydowanej większości osób dopiero co rozpoczynających swoją przygodę z systematycznymi ćwiczeniami siłowymi? Z pewnością można uznać za taki zbyt częste i zbyt długie treningi. Tym bardziej, że nie zawsze najważniejsza jest ilość, a jakość.

Prąd w służbie mięśni

Swego czasu bardzo popularne były urządzenia, które poprzez stymulację mięśni prądem elektrycznym miały prowadzić do ich wzrostu, zwiększenia generowanej przez nie siły, a także spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej. Jednak czy tego typu urządzenia i sposób „trenowania” może być skuteczny?

Rozpiska treningowa – niezbędnik czy fanaberia?

Czy warto tworzyć i korzystać z rozpiski treningowej? To pytanie zadaje sobie wielu ćwiczących niezależnie od stopnia zaawansowania i stażu treningowego. Warto jednak pamiętać, że w zdecydowanej większości przypadków każde szczegółowo zaplanowane, przed przystąpieniem do jego realizacji, działanie ma większe szanse na powodzenie, niż to, które jest wykonywane spontanicznie bez uprzedniego planowania.

Odpoczywaj i rośnij

Wiele osób, zwłaszcza tych, które dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z systematycznymi treningami siłowymi ukierunkowanymi na budowanie masy mięśniowej, wychodzi z założenia, że im częściej będą ćwiczyli, tym szybciej uzyskają pożądane efekty. W efekcie potrafią codziennie uczęszczać na siłownię, spędzając na każdym treningu nawet po kilka godzin.Takie działanie nie tylko nie prowadzi do osiągnięcia wyznaczonego celu, ale wręcz przyczynia się do permanentnego zmęczenia i w efekcie do zniechęcenia.

Split – doskonały sposób na duże mięśnie

Najczęściej stosowaną w procesie budowania masy mięśniowej metodą treningową jest tak zwany trening dzielony popularnie nazywany splitem. Jest to jedna z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych metod budowania masy mięśniowej. Warto jednak pamiętać, że nie ma jednej, idealnej i sprawdzającej się w każdym przypadku metody treningowej. W związku z tym split nie musi przynieść wymiernych korzyści u każdego, kto będzie go stosował. Warto również podkreślić, iż istnieją różne odmiany tej metody treningowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o treningu dzielonym, to koniecznie musisz przeczytać ten artykuł. Serdecznie zachęcam do lektury.