Trening

Uważaj na przetrenowanie

Wiele systematycznie ćwiczących osób, dla których aktywność fizyczna nie stanowi celu samego w sobie (nie trenują zawodowo), uważa, że przetrenowanie ich nie dotyczy. W ich mniemaniu dotyka ono przede wszystkim zawodowych sportowców, którzy na treningach spędzają kilkanaście godzin tygodniowo. Owszem, o przetrenowaniu słyszy się najczęściej w kontekście czynnych sportowców, jednak należy pamiętać, że nie są oni jedyną grupą narażoną na przetrenowanie – może ono dotknąć każdą systematycznie ćwiczącą osobę.

Zadbaj o swoje barki

Barki stanowią część ciała, która w treningach wielu kulturystów, zarówno tych bardziej zaawansowanych, jak i całkowitych amatorów, jest bardzo często pomijana. Należy jednak zaznaczyć, że to właśnie barki, a więc przede wszystkim mięśnie naramienne decydują o naszej „szerokości w barach”. Warto o tym pamiętać, gdyż atrybutem idealnej męskiej sylwetki są właśnie szerokie ramiona. Zadbaj o swoje barki!

Skuteczne i bezpieczne przysiady

Wiele osób nie wyobraża sobie treningu bodźcującego mięśnie znajdujące się w obrębie kończyn dolnych bez jakiejkolwiek formy przysiadów. Wynika to z tego, iż przysiady stanowią jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń angażujących mięśnie ud oraz pośladków. Właśnie z tego względu wykonują je nie tylko mężczyźni, ale również kobiety. Wypróbuj skuteczne i bezpieczne przysiady!

Brzuszki i pompki – wakacyjne ćwiczenia

Lato – wyczekiwana przez wszystkich pora roku. Sezon urlopów i odpoczynku od dnia codziennego, a także wyjazdów do wymarzonych miejsc. Wiele osób zastanawia się, czy warto poświęcić swój wolny czas na „brzuszki” i „pompki”, czy też lepiej poleniuchować cały dzień na leżaku, bo przecież dwutygodniowa przerwa od treningów nie zaprzepaści już wypracowanych efektów. Wypróbuj brzuszki i pompki - wakacyjne ćwiczenia!

Chwyć za wiosło i popraw swoją rzeźbę

Lato to pora roku, w której bardzo często próbujemy swoich sił w nowych dyscyplinach sportu. Jedną z bardziej popularnych letnich aktywności fizycznych jest kajakarstwo. Pozwala ono nie tylko miło, i co najważniejsze aktywnie spędzić czas na łonie natury, ale również, dzięki środowisku wodnemu, zmniejsza odczucie wysokiej temperatury i związane z nią niedogodności. Ale kajakarstwo, to nie tylko ucieczka przed panującymi latem upałami i kontakt z naturą. Poprzez pływanie na kajaku można w doskonały sposób poprawić wygląd swojego ciała, na przykład rzeźbę mięśni, a także rozwinąć wytrzymałość.

Jak ćwiczyć na urlopie?

Zbliża się lato, pora roku, której nieodłącznym elementem są urlopy i związane z nimi wyjazdy na wakacje. Niestety nie w każdym miejscu wakacyjnego wypoczynku znajdziemy dobrze wyposażoną siłownię, a zabranie ze sobą choćby hantli nie zawsze jest możliwe. Co robić więc w takiej sytuacji? Czy jedynym rozwiązaniem jest całkowite zaprzestanie jakiejkolwiek aktywności fizycznej, z nadzieją na to, że spadek formy będzie na tyle mały, że szybko ją odbudujemy? Dowiedz się, jak ćwiczyć na urlopie!

Genetyka w sportach siłowych (część II)

Artykuł ten stanowi drugą część serii opisującej wpływ, jaki genetyka wywiera na możliwości siłowe ludzkiego organizmu. W poprzedniej części poruszone zostały zagadnienia dotyczące między innymi: dźwigni mięśniowej, rodzaju włókien mięśniowych występujących w ludzkim organizmie, a także ogólnej charakterystyki predyspozycji genetycznych. Z kolei ten artykuł skupia się na wpływie genetyki na gęstość oraz siłę skurczy mięśni. Poruszone zostaną również zagadnienia dotyczące jednostek motorycznych. Serdecznie zapraszam do lektury.

Genetyka w sportach siłowych (część I)

W tym artykule poruszę dość istotny temat wpływu naszej genetyki, o której moim zdaniem mówi się zdecydowanie za mało i jest ona pomijana, tak jak gdyby wszystkie osiągnięcia w sportach siłowych oraz w kulturystyce zależały tylko i wyłącznie od treningu, diety, czy też suplementacji, na osiągnięcie wyznaczonego celu treningowego.

Podstawowe błędy popełniane na treningu

Chciałbym popracować nad swoja sylwetką, ponieważ jestem szczupły, a zależałoby mi na zwiększeniu masy mięśniowej. Najpierw jednak chciałbym się dowiedzieć, na co powinienem zwrócić uwagę, aby nie popełniać podstawowych błędów, a wykonany trening był bardziej efektywny.

Chwytaj prawidłowo

Dla większości osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z systematycznymi treningami na siłowni najważniejszymi elementami przygotowania do przyszłych treningów jest wybranie celu treningowego i odpowiadającego mu planu treningowego. Niestety w ferworze przygotowań do rozpoczęcia regularnych treningów, bardzo często pomijane jest przygotowanie teoretyczne. Jednym z jego elementów jest zapoznanie się z prawidłową techniką wykonywania wybranych ćwiczeń. Zapoznaj się z poniższym artykułem: "Chwytaj prawidłowo"!