Trening

Trening siłowy – 3 mity na jego temat

Trening siłowy jest jedyną słuszną drogą do zbudowania imponującej, umięśnionej sylwetki, do której dąży zdecydowana większość bywalców siłowni. Na jego temat narosło wiele mitów, które utrzymują się zarówno w artykułach branżowych, jak i przy wymianie doświadczeń. Zobacz, które z opinii wcale nie są potwierdzone badaniami, czego wcale nie musisz robić, a co powinieneś!

Trening FBW w domu

Trening FBW jest doskonałym sposobem na rozwój ciała bez konieczności używania zaawansowanych sprzętów, bez przymusu wyjścia na siłownię! Z powodzeniem przeprowadzisz go w domu, używając dostępnych przedmiotów oraz masy własnego ciała. Spróbuj, a nie pożałujesz! Poniżej znajdziesz przykładowy trening FBW w domu.

Trening brzucha

Brzuch jest jedną z częściej trenowanych partii ciała zarówno przez panie, jak i panów. Jest też jedną z najmniej skutecznie ćwiczonych części. Dowiedz się, jakie ćwiczenia na brzuch wybrać. Wykonaj trening brzucha w domu lub na siłowni. Zapoznaj się z poprawną techniką i sprawdź, co oprócz ćwiczeń ma wpływ na wygląd Twoich mięśni.

Ćwiczenia na triceps

Potężne ramiona to jeden z głównych celów treningowych. Silne ramię to nie tylko ozdoba i wyznacznik statusu nowoczesnego mężczyzny, to przede wszystkim inwestycja w nasze ciało. Poniżej znajdziesz najlepsze ćwiczenia na triceps, dzięki którym trening tej części ciała będzie skuteczny.

Trening Split dla początkujących

Trening Split, inaczej zwany dzielonym, jest najpopularniejszą metodą stosowaną wśród ćwiczących. Jest najczęściej kolejnym etapem w rozwoju, po tym jak trening FBW przestaje dawać pożądane efekty. Stosowany jest głównie przez osoby zaawansowane, jednak poniżej zaprezentujemy, że trening Split dla początkujących również może mieć swoje zastosowanie.

Ćwiczenia na uda

Trening nóg zaliczany jest do jednych z najcięższych treningów jakie występują w powszechnych programach treningowych. Ze względu na wysiłek treningowy i obolałość nóg sięgającą nawet do tygodnia po treningu, wiele osób rezygnuje z trenowania mięśni kończyn dolnych, co jest wielkim błędem, ponieważ umięśnione nogi to fundament idealnej sylwetki. Poniżej przedstawiamy najlepsze ćwiczenia na uda i zachęcamy do ich trenowania.

Trening FBW na rzeźbę

Trening FBW (Full Body Workout) jest systemem treningowym idealnym dla każdego, niezależnie od tego czy celem jest masa mięśniowa czy rzeźba, czy osoba jest początkująca czy też zaawansowana. Trening FBW jest treningiem bardzo plastycznym, dlatego sprawdzi się w każdym okresie. Poniżej skupimy się na omówieniu na czym polega trening FBW na rzeźbę.

Ektomorfik, endomorfik czy mezomorfik – jaki somatotyp posiadasz?

Zoptymalizowanie planu żywieniowego oraz treningowego powinno również uwzględnić indywidualny typ budowy ciała. Istnieje ogólny podział somatyczny na takie typy sylwetki jak: ektomorfik, mezomorfik oraz endomorfik. Każdy z nich charakteryzuje się innymi cechami, a także wymaga innego podejścia zarówno żywieniowego jak i treningowego. Czym należy się kierować konstruując dietę oraz trening? Jak odróżnić poszczególne typy sylwetki?

Trening FBW na masę

Jednym z najczęściej stosowanych, a zarazem skutecznych systemów jest trening FBW, czyli Full Body Workout. Jest to metoda, która wpłynie harmonijnie na rozwój całego ciała dzięki systematycznym, a także ściśle określonym wpływie na bodźcowanie wszystkich mięśni na każdym treningu. Trening FBW sprawdza się zarówno w okresie budowania masy mięśniowej, jak i redukcji tłuszczu. Poniżej dowiesz się na czym polega trening FBW na masę.

Hipertrofia mięśniowa – czym jest trening hipertroficzny?

Trening hipertroficzny zaliczany jest do grupy systemów treningowych ukierunkowanych na rozwój masy mięśniowej. Poprzez zastosowanie wyselekcjonowanych metod treningowych możliwy staje się jednoczesny wpływ na rozwój masy mięśniowej przy jednoczesnym obniżeniu ilości niechcianej tkanki tłuszczowej. Poniżej przedstawione zostały warunki, dzięki którym trening hipertroficzny przebiegnie zgodnie z planem.