Trening

Hartowanie ciała – metoda na zdrowie

Nastała jesień, pora roku, która obfituje w deszczowe i chłodne dni. Dla wielu owy okres będzie początkiem problemów zdrowotnych, a dokładnie tych związanych z infekcjami górnych dróg oddechowych. Co robić? Idealnie byłoby obniżyć podatność na: przeziębienia, gorączki, kichanie i kaszel. Jak? W tym celu należy wejść na drogę hartowania całego ciała, czyli wykorzystywania powietrza i wody do poprawy odporności.

Zbawcze działanie wypoczynku

Jak wszyscy wiedzą aktywność fizyczna to rozsądny nawyk. Jest nieoceniona dla zdrowia, sprawności i długowieczności życia. Im więcej się ruszamy, tym ciało silniejsze, mniej podatne na urazy i dolegliwości bólowe. Nie wolno jednak zapomnieć, że „co za dużo to nie zdrowo”. Każdy, kto regularnie ćwiczy, musi wiedzieć, że w tygodniu treningowym musi znaleźć się czas na wypoczynek. Bez wypoczynku człowiek nie może być zdrowy.

Wykorzystanie wyobraźni w sporcie – trening wyobrażeniowy

Coraz częściej można usłyszeć w telewizji lub przeczytać w prasie, że ze znanymi sportowcami, na co dzień pracują psycholodzy. W związku z tym nasuwa się pytanie. Do czego w codziennym treningu potrzebny jest psycholog? Poza wspieraniem zawodnika psycholog sportu zajmują się również treningiem – treningiem mentalnym. Jednym z jego składowych jest trening wyobrażeniowy.

Znajdź swoje niedoskonałości – popraw swoje ciało

Proporcjonalna budowa to cecha, która czyni ludzkie ciało atrakcyjne. Dążenie do symetrycznej sylwetki poprzez trening może stać się łatwiejsze, gdy skutecznie się odnajdzie własne niedoskonałości i będzie się ćwiczyć właśnie pod tym kątem. Znajdź swoje niedoskonałości – popraw swoje ciało!

Przetrenowanie – czym jest i jak uniknąć?

Po każdym większym wysiłku ruchowym ciało zostaje przeniesione w stan zmęczenia, w stan, który śmiało można podzielić zarówno na ten pożądany, jak i niepożądany. Niepożądane zmęczenie nazywa się przetrenowaniem i jest symptomem, którego każdy powinien się wystrzegać. Przetrenowanie – czym jest i jak uniknąć?

Dyscypliny na upalne dni

Wraz ze wzrostem temperatury i liczby słonecznych bezchmurnych dni, następuje wśród wielu gwałtowny spadek aktywności rekreacyjno – sportowej – tej, która towarzyszy w ciągu prawie całego roku. Ciepło zabiera ochotę na sport, który uprawiamy dla zdrowia lub wyglądu. Powód? Za gorąco i za duszno! Aby pogodzić zdrowy ruch i ciepłe dni, można spróbować swoich sił w innych dyscyplinach sportowych, które idealnie nadają się na okres lata i nie powodują przegrzania organizmu.

Moc z aminokwasów

Aminokwasy są to związki chemiczne zawierające co najmniej po jednej grupie aminowej – NH2 oraz karboksylowej – COOH. Pełnią one w organizmie wiele istotnych funkcji, między innymi buforującą, energetyczną, a także osmotyczną. Jednak głównym zadaniem aminokwasów jest synteza związków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ponadto tworzą one wiele struktur ludzkiego ciała, w tym także tkankę mięśniową.

Woda i słońce – letni przepis na pozbycie się tłuszczu

Lato to czas, w którym nie trudno, w porównaniu z innymi porami roku, pozbyć się niechcianej i znienawidzonej tkanki tłuszczowej. Związane jest to z wysoką temperaturę i większą ochotą spędzanie wolnego czasu nad wodą i w wodzie. Słońce oraz woda wpływają na zmniejszanie się poziomu tkanki tłuszczowej. Jak? Ten artykuł odpowie na to pytanie.

Zapomniany sprzęt, zapomniane ćwiczenia

Moda to element, który dotyka każdej dziedziny życia. Nie omieszka również pominąć płaszczyzny sportowej, gdzie nastoje uprawiania konkretnej dyscypliny, wykorzystywania konkretnego sprzętu, czy stosowania konkretnych ćwiczeń, są uzależnione od ich atrakcyjności w danym momencie i w danym czasie. Jednocześnie moda wywołuje amnezję dotyczącą urządzeń i ćwiczeń, które nie są obecnie "na czasie". Wielu z nas zapomina lub całkowicie zapomniała o takich urządzeniach do ćwiczeń jak: expander, kettlebell, czy piłka lekarska, czyli o sprzęcie, który skutecznie kształtował kiedyś nasze ciała i mięśnie.

Słowniczek kulturysty – część II

Kolejny zestaw pojęć i definicji, które mogą wzbogacić wiedzę sportową. Jak mawiał znany wszystkim wielki Bruce Lee: „Sama wiedza nie wystarczy, trzeba ją jeszcze stosować…”. Zdobyta wiedza na temat anatomii, fizjologii człowieka, podstaw treningu musi zostać wykorzystana w miejscu ćwiczeń. To droga do sukcesu, która z wiedzą teoretyczną na pewno stanie otworem.