Trening

Słowniczek kulturysty

Kulturystyka i fitness to dziedziny, które obowiązkowo wymagają przygotowania teoretycznego. Bez wiedzy teoretycznej można sobie wyrządzić krzywdę. Bez podstaw wiedzy nie można rozwijać się, poprawiać wyników i być najlepszym. Zapoznanie się lub dla ambitniejszych w pełni opanowanie teorii powinno stać się niezwykle istotne. Dlaczego? Po prostu, by ćwiczyć z głową.

Bieganie przed śniadaniem – za i przeciw

Ranne bieganie przed posiłkiem, czyli tzw. ruch na czczo może przynieść zarówno korzyści dla naszego zdrowia i wyglądu, jak i minusy. Do walorów zaliczyć można skuteczniejsze spalanie tkanki tłuszczowej (mając na myśli ilość kalorii spalanych w czasie), do wad – mniej efektywne kształtowanie kondycji oraz możliwość doznania kontuzji. Kiedy biegać? Ten artykuł pomoże ci zdecydować.

Grawitacja – siła, którą możesz wykorzystać w treningu

Wykorzystać siłę grawitacji w treningu? To możliwe dzięki metodzie treningowej zwanej systemem aktywnego opuszczania - w skrócie SAO. Każdy ciężar ciężko jest podnieść w górę, ponieważ działa właśnie siła grawitacji, droga powrotna jest łatwiejsza ponieważ owa siła pcha ciężar w dół. Przeciwstawianie się (hamowanie) drogi powrotnej powoduje ,iż ćwiczenie angażuje o ok. 40 procent więcej włókien mięśniowych, niż tradycyjny sposób trenowania i właśnie opuszczanie jest sednem SAO.

Siła i mięśnie, a moc Twojego umysłu

Wszyscy wiemy, że systematyczny trening uzupełniony odpowiednią dietą to klucz to uzyskania wymarzonej sylwetki. Jednak niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że najważniejszym czynnikiem w naszym rozwoju fizycznym jest siła mózgu. Wiedząc, że wykorzystujemy tylko około 10% naszego potencjału, wyobraźmy sobie jak ogromne są nasze możliwości, jeżeli w trening zaangażujemy pozytywne myśli oraz psychikę.

Znaczenie odżywiania w treningu

Odżywianie w procesie treningowym odgrywa rolę nie mniejszą niż sam trening. Nie da się skutecznie poprawić płaszcza mięśniowego bez odpowiednio skomponowanej diety. Sposób odżywiania decyduje o tempie przyrostu masy mięśniowej lub o efektywności redukcji tkanki tłuszczowej. Drugi walor to zdrowie ćwiczącego, optymalna dieta zapewnienie ciału dopływ wszystkich składników pokarmowym, co niweluje ryzyko chorób i kontuzji podczas ćwiczeń.

10 zalet treningu siłowego

Wielu z nas wie, że trening siłowy jest ważny, jednak ta świadomość nie wpływa na jego częstsze uprawianie. Podnoszenie ciężarów może pomóc nam wszystkim w zapobieganiu chorobom, opóźnianiu procesów starzenia, zbudowaniu lepszej sylwetki oraz poprawieniu sprawności fizycznej. Dlatego poniżej prezentuję listę zalet ćwiczeń siłowych, która ma za zadanie zachęcić osoby do częstszej zabawy z "żelastwem".

Zdobądź siłę i mięśnie w 70 sekund

Każdy może szybko i wydatnie poprawić masę i siłę mięśniową trenując metodą serii 70 sekundowych. Badanie naukowe z zakresu fizjologii wykazały, że mięśnie reagują nie na ilość (liczbę) powtórzeń, lecz na cały ładunek treningowy. Owa zasada tyczy się przede wszystkim początkujących kulturystów. Wykonywanie ćwiczeń na czas, zamiast na ilość powtórzeń, poprawia skutecznie tak upragnione przez wielu atrybuty siłowe i mięśniowe.

Zbuduj duże barki

Barki to bardzo często zaniedbywana część ciała wśród osób uprawiających trening siłowy, zdecydowanie ważniejsze są dla nich bicepsy i klatka piersiowa. Jednak gdy się tak zastanowić to, dokonując oceny sylwetki jakiejś osoby w pierwszej kolejności podświadomie zwracamy uwagę na „szerokość w barach”, a dopiero później już bardziej świadomie zauważamy duży biceps czy klatkę piersiową. Od najdawniejszych czasów człowiek będący szeroki w barkach, zawsze był symbolem siły i zdrowia, dlatego najwyższa pora przyjrzeć się lepiej swoim barkom i zainwestować w nie czas spędzony na siłowni.

10 zasad siłacza

Aktywność siłowa wykorzystująca jako plac boju siłownię domową lub klub fitness może prowadzić do wymarzonych efektów. Wszystko jednak zależy od nas samych, a dokładnie rzecz ujmując od pewnych reguł kulturystyki, których należy przestrzegać. Na podstawie badań sportowych na grupie dziesiątek tysięcy osób ćwiczących owe reguły udało się ująć w 10 podpunktach, które śmiało można nazwać "przykazaniami każdego siłacza".

Duże ramiona mogą być Twoje

Wielkie ramiona to marzenie niejednego z nas. Niestety większość ćwiczących nie jest obdarzona genami, które pozwoliły by szybko zrealizować to marzenie i frustruje się, kiedy pomimo ciężkiego treningu liczba centymetrów na miarce nie rośnie. Wystarczy jednak przedsięwziąć odpowiednie kroki, aby nasze marzenie było w zasięgu ręki.