Trening

Jak utrzymać kaloryfer na brzuchu?

Zespół mięśni brzucha, nazywany potocznie kaloryferem, stanowi jedną z najbardziej reprezentacyjnych części ciała. Dobrze zbudowany ABS robi wrażenie - zarówno u mężczyzny, jak i kobiety. Niski stopień otłuszczenia i wyrzeźbione kontury pokazują, że trenujący oprócz potu na siłowni, potrafi również zdrowo się odżywiać i przestrzegać zasad prawidłowej diety. Jednak samo wytrenowanie zadbanego brzucha nie sprawi, że do końca życia będziemy mogli cieszyć się jego walorami. Jak utrzymać kaloryfer na brzuchu? O to zestaw porad jak cieszyć się swoim ABS jak najdłużej.

Drop set, czyli sposób na mięśnie

Dzięki odpowiedniej wiedzy o różnych metodach treningowych łatwiej jest dobrać system, który sprawdzi się w konkretnym przypadku. Każda z nich ma swoje plusy oraz minusy. Warto tutaj zaznaczyć, że nie istnieje uniwersalny system idealny dla wszystkich. W tym artykule poznacie metodę treningową drop set. Jakie niesie korzyści oraz efekty? Jak ją stosować w treningu? Czy drop set to sposób na mięśnie?

Street workout – jak często trenować?

Co wpływa na to jak często możemy ćwiczyć? Czy poziom zaawansowania jest głównym czynnikiem, żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie? Czy są inne rzeczy, które powinniśmy brać pod uwagę przy planowaniu treningu street workout? Jeśli kiedykolwiek zadawałeś sobie któreś z tych pytań, to ten artykuł jest właśnie dla ciebie. Dowiedz się jak często trenować street workout niezależnie od stopnia zaawansowania.

Trening plyometryczny na siłowni

Trening plyometryczny został wymyślony przez radzieckich naukowców w latach sześćdziesiątych XX wieku. Mimo tego, w dalszym ciągu cieszy się popularnością, dzięki swojej legendarnej skuteczności. Głównym zadaniem treningu plyometrycznego jest zamiana siły w moc. Na czym dokładnie to polega? Jakie są zasady treningu plyometrycznego? Zapraszamy do artykułu.

Droga do flagi, czyli figury w street workout

Flaga to jedna z najbardziej powszechnych figur w street workout. Wykonanie jej to marzenie wielu osób. Czy jednak każdy jest w stanie ją zrobić? Jak się przygotować i jak zaplanować trening, żeby droga do flagi była jak najkrótsza? Wszystkie informacje znajdziecie w naszym artykule.

Podciąganie na drążku – najważniejsze ćwiczenie w street workout

Podciąganie jest uznawane za jedno z najbardziej kluczowych ćwiczeń w sportach siłowych. Efekty jakie przynosi to ćwiczenie są ogromne. Podciąganie na drążku to także najważniejsze ćwiczenie w street workout. Jak powinno się je wykonywać? Jak zacząć się podciągać krok po kroku? Zapraszamy do artykułu.

Ćwiczenia na kaloryfer, czyli jak zbudować brzuch

Dobrze zarysowane i wyrzeźbione mięśnie brzucha to jeden najpopularniejszych celów większości ćwiczących. Dieta stanowi klucz do uzyskania efektu, natomiast trening jest jego dopełnieniem. Jakie więc ćwiczenia na kaloryfer wykonywać? Jak zbudować brzuch? Co wpływa na wygląd mięśni?

Kalistenika w domu – plan treningowy dla początkujących

Kalistenika to trening z masą własnego ciała. To doskonała propozycja dla osób, które nie chcą ćwiczyć ze sprzętem i ciężarami. Co ważne, trening ten można wykonać wszędzie - także w domu. Jak przygotować się do kalisteniki? Od czego zacząć trening? I jak powinien wyglądać plan treningowy dla początkujących?

Rolowanie, czyli foam rolling

Rolowanie jest doskonałym, prostym i szybkim sposobem na uzupełnienie treningu. Pozwala m.in. na utrzymanie mobilności i profilaktykę kontuzji. Doskonale wpływa również na przyśpieszenie regeneracji i odżywienie włókien mięśniowych. Czym jest foam rolling? Jakie efekty przynosi jeszcze rolowanie?

Metody treningowe ćwiczeń bazowych w street workout

Ćwiczenia podstawowe treningu ulicznego składają się z podciągania, dipów (pompek szwedzkich) oraz pompek klasycznych. Powszechnie zwane są “treningiem bazy”, który powinno opanować się przed przystąpieniem do trudniejszych elementów treningu ulicznego. Jakie są najlepsze metody treningowe ćwiczeń bazowych w street workout? Niezbędne informacje znajdziecie w artykule.