Trening

Snowboard – przyjemne z pożytecznym

Zima to pora roku, w której zdecydowana większość osób ogranicza swoją aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Niskie temperatury, śnieg i wiatr skutecznie zniechęcają do wystawienia nosa na zewnątrz z ciepłego domu. Tylko niewiele osób kontynuuje swoje systematyczne treningi na dworze. Dla większości osób jazda na desce kojarzy się przede wszystkim z przyjemnym szusowaniem po stoku. Warto jednak pamiętać, że jest to aktywność fizyczna, która poprawia stan zdrowia naszego organizmu oraz usprawnia jego funkcjonowanie.

Wykorzystaj moc tlenu

Tlen jest najczęściej występującym pierwiastkiem na Ziemi. To właśnie dzięki niemu możliwe jest życie na naszej planecie. Dlaczego tlen jest tak ważny? Otóż stanowi on niezbędny składnik oddychania komórkowego – procesu, w czasie którego wytwarzana jest energia umożliwiająca prawidłowe funkcjonowanie żywych organizmów. Na drodze oddychania komórkowego syntetyzowana jest również energia konieczna do prawidłowego działania pracujących w czasie ćwiczeń fizycznych mięśni. Niewątpliwie należy również podkreślić, iż stopień wykorzystania tlenu przez człowieka pozwala nam określić poziom jego wytrzymałości.

Chłód to moc

Zbliża się zima pora roku, której niskie temperatury wymuszają na nas noszenie ciepłych ubrań i dbanie o utrzymanie odpowiedniej ciepłoty ciała. Wiele osób w tym czasie rezygnuje z uprawiania dyscyplin sportu wykonywanych na dworze, na przykład biegania, czy też jazdy na rowerze. Zważywszy na to, iż niewielu ludzi lubi marznąć, jak najbardziej można zrozumieć ich postępowanie, tym bardziej jeśli nie uprawiają tych dyscyplin profesjonalnie lub półprofesjonalnie. Mimo negatywnego zabarwienia słowa zimno, jego planowane zastosowanie w sporcie może przynieść wymierne korzyści – poprawić niektóre, bardzo ważne dla optymalnego przygotowania treningowego parametry organizmu.

Trzymaj ciepło

Zbliża się zima – pora roku, która charakteryzuje się najniższymi temperaturami. Wiele osób nie przejmuje się panującymi warunkami atmosferycznymi i sumiennie wykonuje treningi w terenie. Niestety wśród tych osób można spotkać jednostki, które na treningi wykonywane na dworze zakładają nieodpowiedni, niezapewniający optymalnej temperatury ciała ubiór. Jest to niewskazane, gdyż wbrew obiegowej opinii organizm nie rozgrzeje się podczas ćwiczeń. Poniżej przedstawiamy artykuł "Trzymaj ciepło".

KONKURS: Kibicujesz? Wygraj plan treningowy!

Kibicujesz naszym podczas trwających mistrzostw? Zrób sobie zdjęcie i wygraj plan treningowy!

Wielki biceps

W jaki sposób wykonywać ćwiczenia na mięśnie bicepsa

Sterydy – sylwetka kosztem zdrowia

Wielu młodych chłopaków marzy o wysportowanej, muskularnej sylwetce.Często nie zagłębiając się w tematykę odpowiedniej diety, treningu i suplementacji czyli podstawowych zasad sportów kulturystycznych oraz siłowych chcą w jak najkrótszym czasie zbudować atletyczny wygląd.Niestety droga do wymarzonej kulturystycznej sylwetki jest długa i ciężka, wymaga wiele pracy i wyrzeczeń. Istnieją jednak środki znacznie przyspieszające przyrost masy mięśniowej lub przyspieszające redukcje tkanki tłuszczowej potocznie znane nam jako sterydy..

Trening mięśni z udziałem POWERBREATHE

Linia produktów POWERbreathe Classic to trenażery mięśni wdechowych pierwszej generacji służące do treningu oddechowego, zaprojektowane przez POWERbreathe i nagrodzone tytułem „Millennium Product” przez UK Design Council (Brytyjską Radę Wzornictwa).

Wyciskanie sztangi leżąc – prawidłowa technika boju

Wyciskanie sztangi leżąc na ławeczce poziomej, jeden z podstawowych bojów wykonywanych na zawodach jak również na siłowni. Chciałbym odpowiedzieć poniżej na najczęstsze dylematy. -Jakim chwytem trzymać sztangę, szeroko czy wąsko? -Robić mostek czy lepiej nie narażać się na kontuzje? Jaka jest dokładna technika wyciskania na co należy uważać szczególnie. Postaram sie odpowiedzieć poniżej.

Poznajemy swoje ciało – mięśnie zginające ramię

Do grupy mięśni zginających ramię w stawie łokciowym należą mięśnie: dwugłowy ramienia, kruczo – ramienny, ramienny. Do zaangażowania na treningu powyższych mięśni wystarczy jedna czynność, a mianowicie: uginanie ręki w stawie łokciowym. Wszystkie ćwiczenia na zginacze ramienia wykorzystują jedną czynność: uginanie. Różnica w ćwiczeniach wiąże się jedynie w zmianie pozycji ciała i nadgarstków podczas ruchu.