Trening

Jak wyleczyć skręcenie domowymi sposobami

Skręcenie stawu skokowego to uraz, który z badań statystycznych spotyka największą ilość osób, niezależnie czy uprawiają sport, czy też nie. Jeżeli uraz nie jest poważny (lekkie skręcenie) można pomóc sobie z tym problemem domowymi sposobami. Do domowych metod walki ze skręceniem stawu skokowego należą: okłady z lodu, okłady z liści kapusty, okłady z roztworu wody i octu, okłady z żywokostu lekarskiego, okłady z liści "babki" , masaże wirowe i ręczne, tabletki doustne, maści i żele przeciwobrzękowe, przeciwzakrzepowe i przeciwbólowe, oraz środki służące do przygotowania roztworów przeciwobrzękowych.

Superserie sposób na efektywny trening

Wielu z nas dopasowując swój plan ćwiczeń siłowych chciałoby, aby przy minimalnym czasie trwania treningów osiągać jak najlepsze efekty. Korzystając z metody superserii możemy tego dokonać, ponieważ nasz trening będzie szybszy i intensywniejszy. Pobudzi to nasz organizm do wzrostu mięśni, siły przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej. Jednak nie spodziewajmy się, że będzie to trening lekki i przyjemny, ponieważ program zbudowany w oparciu o tą metodę jest na pewno wymagający.

Trening HIIT – spalanie tłuszczu w krótkim czasie

HIIT (High Intensity Interval Training) to skuteczny i intensywny program interwałowy cieszący się rosnącą popularnością, który pozwala szybko spalić tkankę tłuszczową i skutecznie poprawić kondycję. Dodatkowy walor to oszczędność czasu. HIIT to idealny program treningowy dla ludzi, którzy nie chcą spędzać wielu godzin na ćwiczeniach.

Sauna – odpoczynek dla mięśni

Wielu sportowców nie wyobraża sobie odpoczynku po ciężkich treningach bez zabiegu odnowy biologicznej, jakim jest sauna. Dlatego wszyscy z nas, którzy chcą polepszać swoją sylwetkę, powinni również korzystać z pozytywnego wpływu sauny na regenerację mięśni i dobre samopoczucie.

Niech moc będzie z Wami

Wielu sportowców w celu poprawienia wyników sportowych wykorzystuje w swych treningach specjalistyczne środki (np. ćwiczenia plyometryczne), które pomagają w osiągnięciu mocy krótkiego czasu, czyli wydatkowania maksymalnej energii w jak najkrótszym czasie. Dzięki temu osoby uprawiające sztuki walki szybciej i mocniej uderzają, piłkarze są zwrotniejsi i mają mocniejszy strzał, a siatkarze wyżej skaczą. Dlatego jeżeli chcemy być mocniejsi warto skorzystać z dorobku wieloletnich doświadczeń profesjonalnych trenerów.

Jak poprawić motywację treningową?

Mam problem z motywacją podczas ćwiczeń siłowych, niejednokrotnie opuszczam treningi, często ćwiczę bez przyjemności, wręcz z bólem na twarzy. Moje pytanie: „jak motywować się do wysiłku fizycznego, czego unikać, a na czym skupiać uwagę, by zwiększyć własne zaangażowanie w czasie trwania treningu? Co może poprawia motywację na siłowni?”

Alkohol a mięśnie

Alkohol jest zabójczy dla rozwoju mięśni i utrzymywaniu ciała w dobrej kondycji fizycznej. Picie alkoholu w czasie cyklu treningowego obniża formę sportową oraz wpływa na szereg zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu, m.in. : na płaszczyźnie funkcjonowania mózgu, serca, wątroby,żołądka oraz co istotne, spowalnia rozwój mięśni.

7 sposobów na szybką regenerację

Prawidłowa regeneracja po intensywnym wysiłku to często jeden z najbardziej zaniedbywanych elementów prawidłowego treningu. Wielu z nas nie poświęca jej zbyt wiele czasu i uważa za nieistotną. Zupełnie niesłusznie, ponieważ właściwa odnowa organizmu po treningu, znacznie przyspiesza proces odbudowy i wzrostu mięśni. Skutkiem jest zdolność do wykonywania intensywniejszych ćwiczeń, które powodują zwiększenie wytrzymałości, siły oraz wzrost tkanki mięśniowej.

Sztanga i hantle – najlepszy sprzęt siłowy

Każdy miłośnik ćwiczeń siłowych zdaje sobie sprawę, jak ważną składową treningu są ćwiczenia wykonywane za pomocą sprzętu wolnego, czyli ćwiczeń ze sztangą prostą oraz hantlami. Efektywność i skuteczność owego sprzętu podstawowego jest udowodniona, przetestowana oraz przebija większość innych urządzeń. Dodatkowy atut to ogromna ilość ćwiczeń, które można wykonać mając gryf i gryfiki ze zmiennym obciążeniem (Liczba ćwiczeń waha się od 100 – 200). Wystarczy posiadać sztangę i hantle, by móc angażować w jednostkę treningową każdą partię mięśniowa, a co za tym idzie móc stworzyć dla siebie ciekawy i różnorodny program treningowy.

Pożeracz tłuszczu – trening interwałowy

Przez lata krążyły opinie, że tylko trening aerobowy o niskiej intensywności, jest najlepszym środkiem w pozbyciu się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jednak ostatnie badania pokazują, że nie wygląda to tak, jak nam cały czas mówiono. Okazuje się, że intensywny trening interwałowy może mieć dużo lepszy wpływ na redukcję tłuszczu, pozbycie się zbędnych kilogramów oraz wyrzeźbienie sylwetki.