Trening

Atrakcyjność fizyczna, a poziom tkanki tłuszczowej

Określenie zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie powinno stać się dla wszystkich czynnością służącą do: określenia własnej atrakcyjności fizycznej oraz kontroli stanu zdrowia. Dlaczego? Poziom tkanki tłuszczowej w organizmie jest wartością, która precyzyjnie klasyfikuje ludzi na otyłych lub nie oraz jest czynnikiem, który może pomóc w określeniu prawdopodobieństwa wystąpienia problemów zdrowotnych związanych właśnie z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

R.I.C.E – pierwsza pomoc w kontuzjach

Wypadki i kontuzje nierozerwalnie łączą się z uprawianiem sportu i prowadzeniem aktywnego trybu życia. Wiążą się one z reguły z przeciążeniem mięśni i stawów spowodowanym zbyt forsownym treningiem, brakiem przygotowania do aktywności ruchowej (rozgrzewka) lub nieprawidłowym wykorzystaniem sprzętu sportowego. Kiedy już się zdarzą należy szybko działać w odpowiedni sposób, aby móc wrócić do zdrowia i kontynuowania treningu.

Procentowe dobieranie obciążeń w treningu na przyrost masy mięśniowej

Dobieranie obciążeń w treningach na przyrost masy mięśniowej powinno stać się istotną umiejętnością, którą każdy powinien opanować. Nauka tej sztuki wiąże się z dopasowaniem wykorzystywanych ciężarów w jednostce treningowej do założonego celu sportowego (w tym przypadku: rozwój ilościowy struktury mięśniowej) oraz do własnych możliwości siłowych.

Tętno podczas ćwiczeń aerobowych

Ćwiczenia aerobowe wykonywane są w dużej części przypadków w celu zrzucenia zbędnych kilogramów i wymodelowania struktury mięśniowej. Powyższe cele zawsze powinny wiązać się z dwoma rzeczami, a mianowicie z bezpieczeństwem oraz skutecznością. Aby osiągnąć bezpieczną efektywność podczas wysiłku wytrzymałościowego należy pogłębić wiedzę na temat tętna, a dokładniej pisząc na temat pojęć: maksymalne tętno (max HR) oraz optymalny przedział tętna, który rzutuje na dobre rezultaty potreningowe.

Trzy mechanizmy utrudniające odchudzanie

Matka natura wyposażyła rasę ludzką w różne narzędzia pomagające przetrwać trudne warunki bytowe. Trudne warunki bytowe oznaczają tutaj przede wszystkim brak lub niedostateczną ilość pożywienia. Należy wyróżnić trzy mechanizmy skutecznie radzące sobie z małą ilością dostarczanego jedzenia. Zalicza się do nich: mechanizm spowalniający metabolizm, mechanizm napadu głodu, mechanizm szybkiego odkładaniasię tkanki tłuszczowej. Wszystkie powyższe mechanizmy chronią ludzi przed niedożywieniem, a co za tym idzie wpływają także na pożądany i przemyślany proces odchudzania.

Jak stać się silniejszym?

Przyrost siły jako cel sportowy deklarowany jest przez wielu ćwiczących, jednak nie tylko na samej sile mięśniowej im zależy. Albo łączą go z premedytacją z przyrostem masy mięśniowej albo ze spalaniem zbędnych kilogramów. Praktycznie już nikt nie wykonuje typowego planu treningowego na przyrost czystej siły maksymalnej. Wykonywanie takich treningów łączy się z oddziaływaniem na włókna szybko – kurczliwe za pomocą submaksymalnych oraz maksymalnych obciążeń.

O skurczach mięśniowych...

Zmuszanie organizmu do budowy mięśni może odbywać się tylko i wyłącznie za pomocą wywoływania skurczów mięśniowych. Regularny skurcz mięśnia inicjuje tworzenie nowych komórek mięśniowych, które produkowane są w celu dostosowania ciała do otoczenia i zmieniających się warunków. Do podstawowych rodzajów skurczów mięśniowych zalicza się skurcze pojedyncze i tężcowe.

Dwa sposoby na zbadanie kondycji

Wykonywanie ćwiczeń aerobowych to recepta na spalanie tkanki tłuszczowej oraz sposób na rzeźbienie mięśni. Włączenie ćwiczeń wytrzymałościowych do treningów nie jest najprostsze, ponieważ wiąże się z potrzebą określenia intensywności i długości trwania aerobów. Aby odpowiedzieć: jak i ile biegać, należy przede wszystkim zbadać własną kondycję fizyczną. Diagnoza wydolności fizycznej możliwa jest dzięki dwóm testom, a mianowicie: zmodyfikowanej próbie harwardzkiej oraz próbie Ruffiera.

5 najważniejszych informacji o białku

Białko - temat poruszany w dziesiątkach tysięcy artykułów, które można znaleźć w różnych czasopismach, poradnikach, portalach internetowych i książkach naukowych. Z reguły zawierają przydatne informację w nieciekawej formie. Przeciętnego śmiertelnika po prostu nie interesują dokładne opisy, tylko konkrety, które może zapamiętać i wykorzystać. Poniżej znajduję się wykaz 5 najważniejszych i przydatnych informacji o białku.

3 ćwiczenia na zdrowe kolana

Mięśnie wokół stawu kolanowego są naturalną tarczą, która chroni kolana od urazów i dolegliwości bólowych. Osłabione lub uszkodzone przestają pełnić swoją rolę, a staw kolanowy staję się podatny na kontuzję. Ćwiczenia wzmacniające mięsień czworogłowy i dwugłowy uda to prosty i skuteczny sposób, aby do tego nie dopuścić. Wystarczy 10 minut dziennie aby cieszyć się zdrowymi nogami.