Trening

Sprawdź, dlaczego warto schłodzić się po treningu

Panujące za oknem bardzo wysokie temperatury sprawiają, że człowiek szuka chwili wytchnienia od upału. Ulgę przynosi przyjemny chłód, zwłaszcza w sytuacji, gdy chwilę wcześniej było zmuszonym się do wykonywania aktywności fizycznej. Schładzanie się po treningu jest nie tylko przyjemne, ale również przynosi wymierne korzyści.

Z czego składa się pot?

Lato znowu dało o sobie znać i uraczyło nas bardzo wysokimi temperaturami. Wszelka aktywność fizyczna wykonywana w tym czasie na świeżym powietrzu wiąże się ze znacznym spoceniem się. Dotyczy to przede wszystkim ćwiczeń wytrzymałościowe. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co wchodzi w skład potu?

Jak ćwiczyć w czasie upałów?

Panujące w czasie lata upały skutecznie uprzykrzają codzienne funkcjonowanie. Ciężko jest się zmotywować do codziennego funkcjonowania, a co dopiero do regularnego wykonywania treningów. Istnieją jednak proste rozwiązania, które pozwolą systematycznie ćwiczyć w czasie nawet największych upałów.

Jaki jest najlepszy sprzęt treningowy?

Chciałbym zacząć ćwiczyć, jednak w miejscowości, w której mieszkam nie ma publicznej siłowni. Z tego też względu postanowiłem zrobić u siebie ‘domową siłownię’. Niestety mam ograniczone fundusze. Stąd też moje pytanie – jaki jest najlepszy sprzęt treningowy?

Jak skutecznie poprawić swoją technikę?

Zachowanie prawidłowej techniki ruchów w głównej mierze decyduje o efektywności wykonywanych ćwiczeń. Jej przestrzeganie gwarantuje również, że w znacznym stopniu ograniczone zostaje ryzyko wystąpienia kontuzji. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy w naszej technice występują braki? Jak skutecznie poprawić swoją technikę?

Sprawdź, jak ćwiczyć na urlopie

Zbliża się lato – pora roku, w czasie której zdecydowana większość osób decyduje się wykorzystać swoje dni wolne i wyjechać na urlop. Jednak co zrobić, aby nie stracić już uzyskanych, dzięki ciężkiej pracy i dużemu wysiłkowi, efektów, a w miejscu wakacyjnego wypoczynku nie ma siłowni? W takiej sytuacji warto skorzystać z kilku uniwersalnych ćwiczeń, które można wykonywać w praktycznie każdych warunkach.

Trening mentalny - sprawdź, dlaczego warto "trenować głowę"

Dziś już chyba nikogo nie dziwi, że ze sportowcami, zwłaszcza tymi ze ścisłej światowej czołówki, na co dzień pracują nie tylko trenerzy, fizjoterapeuci, dietetycy, ale również psycholodzy. Jednak do czego w procesie treningowym potrzebny jest psycholog? Poza wspieraniem zawodnika psycholog sportu zajmuje się również specyficznym rodzajem treningów, a mianowicie treningami mentalnymi.

Sprawdź, dlaczego regularność stanowi podstawę sukcesu

Osiągnięcie wymarzonej sylwetki wymaga nie tylko ogromnego wysiłku i wielu poświęceń, ale również czasu. W końcu nikt z dnia na dzień nie obudził się z idealną muskulaturą. Wystarczy jednak krótka przerwa od treningów i tak ciężko wypracowane efekty mogą przepaść. Sprawdź, jak nawet krótka przerwa od treningów wpływa na organizm.

Pamiętasz o koordynacji?

Zdecydowana większość systematycznie ćwiczących osób trenuje w celu poprawy wyglądu swojego ciała. Rzadziej można spotkać osoby, które wykonują ćwiczenia fizyczne z zamiarem zwiększenia siły, wytrzymałości, czy też gibkości. Natomiast spotkanie kogoś, kto ćwiczy w celu poprawy koordynacji ruchowej graniczy prawie z cudem. Szkoda, gdyż jest to niezwykle przydatna, zwłaszcza w codziennym funkcjonowaniu, zdolność motoryczna.

Superkompensacja – doskonały sposób na zwiększenie efektywności treningów

O superkompensacji słyszy się najczęściej w trakcie wywiadów z trenerami lub zawodnikami najwyższego, mistrzowskiego poziomu. Warto jednak mieć na uwadze to, że z jej dobrodziejstw może skorzystać każda systematycznie ćwicząca osoba. Dzięki wykorzystaniu superkompensacji można zwiększyć efektywność wykonywanych przez siebie treningów.