Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Poznajemy swoje ciało – mięśnie zginające ramię

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 1
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Poznajemy swoje ciało – mięśnie zginające ramię
Do grupy mięśni zginających ramię w stawie łokciowym należą mięśnie: dwugłowy ramienia, kruczo – ramienny, ramienny. Do zaangażowania na treningu powyższych mięśni wystarczy jedna czynność, a mianowicie: uginanie ręki w stawie łokciowym. Wszystkie ćwiczenia na zginacze ramienia wykorzystują jedną czynność: uginanie. Różnica w ćwiczeniach wiąże się jedynie w zmianie pozycji ciała i nadgarstków podczas ruchu.

Poznajemy swoje ciało – mięśnie zginające ramię - wprowadzenie

Z fizjologicznego punktu widzenia, mięśnie zginające ramię, to niezwykle ważne mięśnie, które odpowiedzialne są za ruchy w stawach: ramiennym i łokciowym. Do tej istotnej grupy mięśniowej należą: mięsień dwugłowy ramienia, mięsień kruczo - ramienny, i mięsień ramienny. Najpopularniejszym i najbardziej znanym mięśniem w wymienionych wyżej jest dwugłowy ramienia, czyli biceps. Wraz z klatką piersiową stanowi atrybut atrakcyjności ciała męskiego, który ze względu na swoją naturalną pogrubioną strukturę tworzy charakterystyczny wzgórek w stanie napięcia. Biceps stanowi 1/3 obwodu ramienia, a jego siła stanowi istotę wielu sportów: boks, zapasy, biegi, wioślarstwo, kajakarstwo, pływanie.

Mięsień dwugłowy ramienia

(łac. musculus biceps brachii) to miesień długi, który leży na przedniej powierzchni ramienia. Nazwa mięśnia – dwugłowy – określa jego budowę, bowiem dwugłowy ramienia składa się z dwóch części, a mianowicie z głowy krótkiej oraz z głowy długiej. Obie głowy w początkowej fazie występowania są oddzielnymi składowymi z odmiennie ulokowanymi przyczepami. Analizując budowę bicepsa w dalszej części – kierując się w dół ramienia – głowa krótka i głowa długa łącza się w jedną część (w jeden brzusiec), który ma już tylko jeden przyczep. Innymi słowy, biceps to miesień, który ma dwa przyczepy początkowe i jeden końcowy.

Mięsień kruczo - ramienny

(łac. musculus coracobrachialis) to bardzo mały mięsień umiejscowiony w przedniej części ramienia. Siłę tego mięśnia można określić jako słaba, głównie współpracuje z mięśniem dwugłowym ramienia

Mięsień ramienny

(łac. musculus brachialis) wykazuje silne działanie zginające, jednak nie w stawie ramiennym, tylko łokciowym. Podobnie jak pozostałe mięśnie znajduje się w przedniej części ramienia.

Budowa i funkcja mięśnia dwugłowego ramienia

Mięsień dwugłowy ramienia:

Głowa krótka: swój początek bierze w wyrostku kruczym łopatki, głowa krótka łączy się w swoim przebiegu z głową długą w jedną część, która zakończenie ma zlokalizowane na guzowatości kości promieniowej przedramienia.

Głowa długa: przyczep początkowy znajduję się na obrąbku stawowym i guzku nadpanewkowym łopatki, przyczep końcowy leży na guzowatości kości promieniowej przedramienia.

Mięsień dwugłowy ramienia odpowiedzialny jest za szereg ruchów w stawach ramiennych i łokciowych, a ich niezwykłością jest fakt, że mogą występować jednocześnie. Angażowanie bicepsa odbywa zatem poprzez zginanie ramienia i łokcia. Poniżej dokładny opis ruchów:

  • zgina staw ramienny

  • odwodzi i przywodzi ramię

  • obraca ramię do wewnątrz

  • unosi ramię do przodu

  • zgina i odwraca przedramienia

Mięsień kruczo – ramienny: początek znajduje się na wyrostku kruczym łopatki, koniec – połowa przedniej powierzchni przygrodkowej kości ramiennej. Mięsień odpowiedzialny jest za następujące ruchy:

  • zgina ramię

  • obraca ramię

  • przywodzi ramię

Mięsień ramienny: początkowy przyczep znajduję się na przedniej części kości ramiennej (połowa kości ), koniec mięśnia styka się z kością łokciową, dokładniej z jej guzowatością. Mięsień odpowiedzialny jest za następujące ruchy:

  • zgina przedramię

  • utrzymuje napięcie torebki stawowej

Popularne ćwiczenia kształtujące zginacze ramienia:

  • Zginanie/ uginanie ramion z hantlami z rotacją w pozycji siedzącej i stojącej

  • Zginanie/ uginanie ramion z hantlami bez rotacji w pozycji siedzącej i stojącej

  • Zginanie/ uginanie ramienia z handelkiem w oparciu łokcia o udo lub w zwisie

  • Zginanie/ uginanie ramion z hantlami w uchwycie neutralnym w pozycji siedzącej i stojącej

  • Zginanie/ uginanie ramion ze sztangą łamaną w wąskim i szerokim uchwycie w pozycji stającej lub na modlitewniku

  • Zginanie/ uginanie ramion ze sztangą prostą w uchwycie wąskim, średnim i szerokim w pozycji stojącej


Nudny art

handelkiem??

Zapomnieliście dodać, że jest bardzo ważny w siłowaniu sie na reke

tak jak WITEK88X pisze, błąd jest. "Zginanie/ uginanie ramienia z handelkiem w oparciu łokcia o udo lub w zwisie"

Trochę nudny ale się przyda. DZięki

CZy można już zmienić ten referat. Może coś nowego i tylko przez tydzień. Półtora miesiąca na takie bzdety to chyba przesada

artykuł ok, suche fakty ale chyba taki był zamiar

WARTO PRZECZYTAC

Artykuł ogólny, choć podoba mi sie seria tych artykułów

Nie znam się na tym i nie wiem czy to mi miało pomoc czy namieszać w głowie,nie czuję się mądrzejszy po tym artykule

Nie wiem czemu miał służyć ten artykuł. Nie jesteśmy studentami AWF, lub AM. Nie potrzbne nam są takie informacje, a jeśli mam być dokładny, to opisy powinny być wsparte rysunkami (jak jest w każdym referacie dotyczącym tego tematu). Najgorszy artykul jaki tu czytałem.

zgadzam się z poprzednikami. suche fakty.

wiecej szczegołow

rzeczywiscie suche fakty jak na wykladzie na uczelni :-)

Podstawowe informacje ale zawsze dobrze mieć coś takiego pod ręką.

teoria

Przydatni artykuł , warto go przeczytać .