Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

3 ćwiczenia na wakacje

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
3 ćwiczenia na wakacje
W zdecydowanej większości przypadków wakacyjny wypoczynek związany jest z wyjazdem do wymarzonych miejsc. Jednak bardzo często zdarza się, że nie ma w nich dostępu do nie tylko profesjonalnej siłowni, ale nawet brakuje w nich zwykłych hantli, czy też najprostszych atlasów. Co zrobić w takiej sytuacji? Warto wtedy wykonywać ćwiczenia, które nie wymagają zastosowania specjalistycznego sprzętu treningowego.

Czy w czasie wakacyjnego wypoczynku trzeba w ogóle wykonywać treningi? Wiele osób odpowie, że nie ma takiej konieczności – w końcu organizm potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację. Prawdą jest, że organizm potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację, jednak powinien być to czynny wypoczynek, a nie bierne leżenie plackiem na kocu, czy też leżaku. Właśnie z tego względu w czasie wakacyjnego wypoczynku należy wykonywać chociaż najprostsze ćwiczenia. Warto pamiętać również o tym, że już kilkudniowa przerwa od treningów skutkuje zmniejszeniem się obwodów mięśni.

Wykorzystaj własne ciało

Jednak co zrobić, gdy wakacyjny wypoczynek przyjdzie nam spędzać w miejscu, w którym nie będziemy mieli dostęp do siłowni lub chociaż hantli? W takiej sytuacji warto jako obciążenie i jednocześnie „sprzęt treningowy” wykorzystać własne ciało. Ćwiczenie z obciążeniem własnego ciała mogą stanowić doskonałą alternatywę dla typowych ćwiczeń siłowych. Co więcej można je wykonywać praktycznie w każdym miejscu, czy to na plaży, czy też w hotelowym pokoju.

„Brzuszki”

Ćwiczenia angażujące mięśnie brzucha, to jedne z nielicznych ćwiczeń, które nie wymagają zastosowania specjalistycznego sprzętu treningowego. Skłony tułowia w przód z leżenia tyłem to nic innego jak znane wszystkim i niezwykle popularne „brzuszki”. Ich systematyczne wykonywanie poprawi definicję (rzeźbę) mięśni brzucha. Należy pamiętać, że „brzuszki” w bezpośredni sposób nie przyczyniają się do utleniania zbędnej tkanki tłuszczowej. Z tego też względu, jeśli chcemy odkryć mięśnie brzucha spod warstwy niechcianego tłuszczu, to musimy wykonywać przede wszystkim ćwiczenia kardio, które to stanowią podstawowe narzędzie treningowe do walki ze zbędną tkanką tłuszczową.

„Pompki”

„Pompki”, a właściwie uginanie i prostowanie ramion w podporze przodem, to ćwiczenie, dzięki któremu podczas wakacyjne wyjazdu, i nie tylko, popracujesz nad mięśniami znajdującymi się w obrębie klatki piersiowej (mięśniami piersiowymi większymi i mniejszymi, zębatymi przednimi) oraz ramion (mięśniami trójgłowymi ramion oraz naramiennymi). Co ważne, zmieniając ułożenie dłoni możesz modyfikować partię ciała, na którą położony jest największy nacisk. Szerokie ułożenie dłoni sprawia, że w największym stopniu pracują mięśnie zlokalizowane w obrębie klatki piersiowej. Z kolei wąskie ułożenie dłoni skutkuje zwiększoną pracą mięśni ramion.

Przysiady

Przysiady, to ćwiczenie angażując przede wszystkim mięśni znajdujące się w obrębie kończyn dolnych, zwłaszcza ud (mięśnie czworogłowe ud), oraz pośladków (mięśnie pośladkowe wielkie i średnie). Warto również zaznaczyć, iż pozytywnie wpływają one nie tylko na mięśnie, ale również na układ krwionośny i oddechowy. Mimo, że przysiady wydają się być bardzo prostym ćwiczeniem, to jednak tak nie jest. Właśnie z tego względu przy ich wykonywaniu należy szczególną uwagę zwrócić na prawidłową technikę ruchu.

Plany treningowe ze wsparciem trenera: Wypróbuj