Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

4 sposoby na napięte i lekko przykurczone mięśnie

  • Głosów: 5
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
4 sposoby na napięte i lekko przykurczone  mięśnie
Uwielbiam siłownię, pozwala mi zadbać o ciało i zdrowie. Jest jednak jeden problem, z którym się borykam, a mianowicie: po treningach moje mięśnie przeważnie są bardzo napięte, wręcz przykurczone, nawet na następny dzień. Chciałbym się dowiedzieć, co mogę z tym "fantem" zrobić? Jakie są skuteczne metody na napięte i przykurczone mięśnie?
Efekt napiętych i przykurczonych mięśni powstaje poprzez intensywny trening, do którego ciało nie zostało odpowiednio przygotowane (za krótka rozgrzewka, za mało serii wprowadzających w danym ćwiczeniu) oraz poprzez trening, w którym występuje nierównomierny nacisk wysiłkowy na ćwiczone grupy mięśniowe lub brak ćwiczeń na wszystkie partie ciała (brak równowagi pomiędzy agonistami i antagonistami). Z napiętymi i lekko przykurczonymi mięśniami wiąże się z mimowolny skurcz mięśniowy, który nie ustaje, mimo zaprzestania wysiłku fizycznego. Taki stan powiązany jest z bólami oraz sztywnością mięśni, a objawy te nasilają się w ciągu 24 godzin. Spięte grupy mięśniowe uniemożliwiają wykonanie rzetelnego treningu, a to oddala wizję dla jednych lepszych wyników sportowych, dla drugich wyglądu. Drugi czynnik, który ulega anomaliom, a który jest jednym z ważniejszych dla sportu, to psychika i samopoczucie. Brak komfortu psychicznego obniża jakość ćwiczeń. Do najczęściej napinających się mięśni/ ścięgien należą:
  • Ścięgna podkolanowe,
  • Łydki,
  • Brzuch,
  • Lędźwie,
  • Kaptury (czworoboczne),
  • Szyja,
  • Biceps,
  • Klatka piersiowa.
Napięte mięśnie mogą powodować dyskomfort oraz wiele dolegliwości w innych miejscach niż napięty/ przykurczony mięsień. Przykład: napięte, pośrednio przykurczone mięśnie pośladkowe mogą wywoływać ból kręgosłupa, oraz mięśni naramiennych. Z kolei napięte/przykurczone mięśnie naramienne mogą wywierać bólowe dolegliwości w okolicach przedramienia, nadgarstka, dłoni oraz palców. Poniżej cztery metody, które przeciwdziałają zbyt napiętym mięśniom: Masaż: sposób na rozluźnienie mięśni Masowanie i uciskanie miejsc napiętych wpływa na rozluźnienie. Napięte partie mięśniowe, do których sięga się dłonią, można wymasować własnoręcznie. Dla wzmocnienia efektu masaż można wykonać wraz z maścią arnikową, która działa przeciwbólowo, przeciwobrzękowo oraz poprawia ukrwienie dotykanego miejsca (poprawia krążenie krwi). Oczywiście najlepszy masaż wykonują specjaliści - masażyści. Akupunktura: sposób na rozluźnienie mięśni Nakłuwanie specjalistycznymi igłami miejsc, które są spięte i przykurczone. Idealnie rozluźnia mięśnie - natychmiastowo. Punktów do wkucia szuka się poprzez uciskanie mięśni w różnych miejscach. Jeżeli uciśnięte miejsce powoduje ból - jest to punkt, który należy nakłuć. Wielkość igieł oraz głębokość wkucia jest różna. Igła po wbiciu pozostaje w ciele od 1 - 5 minut. Akupunktura powinna zawsze być wykonywana przez fachowca, który dysponuje i wiedzą i "sterylnym sprzętem" - bezpieczeństwo i zdrowie najważniejsze. Ćwiczenie rozciągające: sposób na przykurczone mięśnie Rozciąganie mięśni w strony, gdzie występuję najmniejsza amplituda ruchu. Kierunek ruchu rozciągającego zależny jest od przykurczonego mięśnia. Przykład:
  • przykurczone mięśnie brzucha: WYGINANIE SIĘ W TYŁ (SKŁON TUŁOWIA W TYŁ)
  • przykurczone mięśnie lędźwi: POCHYLANIE SIĘ (SKŁONY TUŁOWIA W PRZÓD)
  • przykurczone mięśnie klatki piersiowe: SPLATANIE RĄK Z TYŁU, WYMACHY RĄK W BOK
Reguła jest prosta: ćwiczenia gibkościowe mają odczuwalnie rozciągać napięte części ciała. Optymalny czas przytrzymania z rozciągnięciu to 8 - 12 s. Po czym zawsze następuję powrót do pozycji wyjściowej. Ilość rozciągnięć powinna wahać się od 4 - 8 razy. Wzmacnianie antagonistów: sposób na przykurczone mięśnie Intensywniejsze wzmacnianie przeciwnych grup mięśniowych w stosunku do mięśni przykurczonych. Przykład:
  • przykurczone mięśnie klatki piersiowej: NACISK NA WZMOCNIENIE PLECÓW
  • przykurczony mięsień bicepsa: NACISK NA WZMOCNIENIE TRICEPSA
  • przykurczone mięśnie brzucha: NACISK NA WZMOCNIENIE LĘDŹWI.
  • przykurczony mięsień dwugłowy uda: NACISK NA WZMOCNIENIE MIĘŚNIA CZWOROGŁOWEGO UDA
Reguła jest prosta: należy ćwiczyć bardziej "zażarcie" grupę słabszą, która wpływa na drogę powrotną w danym ruchu. Jeżeli powyższe sposoby nie przypadną do gusty (nie podobają się, nie ma czasu, za drogie) zawsze można leczyć się ciepłą kąpielą, która poprzez wysoką temperaturę również rozluźnia mięśnie :)

przed i po siłowni się rozciągaj .. ja tak robie i sprawdza się :)

Rozciąganie po każdym treningu, jest dla mnie najlepsze.

dobry artykul

zawszę trzeba stosować rozgrzewkę.

czasem pojawiaja sie przykurcze,szczególnie na brzuchu :/ ale art spoko!

Rozgrzewka tak zawsze przed niezbyt intensywna to samo odnośnie rozciągania ale nie rozciągam zbyt intensywnie jak wiadomo trening dokonuje mikro urazów na mięśniach przez co rozciągając się zbyt intensywnie można łatwo naderwać mięsień a ze sa juz rozgrzane to nawet tego nie poczujemy puki nie ostygną Tak ze moja rada to rozciągać sie ale z głową by sobie nie zaszkodzić

ja sie rozciagam

Ja mam problem ze starą kontuzja (podczas rozciągania). Czuje ból od pośladka po kolano - jakbym miała zbyt krótkie ścięgna w tym miejscu:( Artykuł nic mi nie pomógł. Wiadomo ze rozgrzewka i rozciągniecie mięśni jest ważne. Kuć się igłami SAMA nie zamierzam>:) Najlepiej to iść do lekarza tylko sie tam dostac... to już inna sprawa.

ostatnio na bicku takie cosik miałem, trzymało przez kilka dni

Rozgrzewka, rozciąganie, ćwiczenia siłowe, rozciąganie - brak wtedy takich problemów

Mnie ostatnio bolaly okolice obojczyka i nie wiedzialem czy to miesnie kosci czy zyly. teraz wiem gdy wyciskam powyzej 150kg tak sie dzieje.

Świetny art.

Dobry artykuł ale skurcze na łydkach szczególnie sie zdazają mimo stosowania sie do wszystkich porad, duzo magnezu polecam chelat olimpu wymiata

niezły. :D

Ćwiczenie rozciągające: sposób na przykurczone mięśnie - jedyny sposób, który zbyt dużo nie kosztuje a działa. Wyobrażacie sobie akcje: jesteśmy po treningu i lecimy do fachowca od akupunktury hahaha

dobry artykuł, rozgrzewka to podstawa;)

warto wiedziec dobry art

poweidzmy ze jeden z niewielu artów które sie przydają konkretnie i nawet czegos fajnego sie dowiedzialem - good work :)

spoko

Extra. mnie nieraz jak gram sporo w piłkę intensywnie to łapią skurcze na łydkach. ale to tylko wtedy gdy gram ponad 2 godz przy wysokiej intensywności :)

dobry artykuł

Racja to chyba kazdy z nas wie na samym poczatku bawienia sie w kulturystyke:)

kiedys miałem zejeb*te skurcze łydek, przez miesiac brałem magnez w tabletkach i przestało, teraz biore tabletki tak profilaktycznie

takie skurcze to prawdziwa zmora jak się zaczyna trenować,ale trochę rozgrzewki przed ćwiczeniami oraz rozciągania po jak opisano i po kłopocie.

ale art dobry

przyda sie kolejny zasob wiedzy..nie powiem :)

bardzo mi sie przyda. ;d

dobry artykuł :))

dobry artykuł

Git :-)

DOBRY ARTYKUŁ

bardzo nie miły jest skurcz pośladka zwłaszcza kiedy leży się na ławeczce i wyciska max. ciężar :)

Dobrz artykoł:) Ja miałem skurcze gdy miałem braki magnezu

Ja na skurcze brałem magnez w tabletkach i pomagało :D

Święta prawda dobrze trzeba się przygotować do treningu.

Przykurcz to nie zakwas? ;p

ciekawy artykul...ale nie wiem czy ja takie skurcze mialem..nigdy sie nie skarzylem o nic:D

W rehabilitacji na przykurczone mięśnie używa się Poizometryczną Relaksację Mięśni w skrócie PIRM. można też stosować autoredresję.

Bardo przydatny artykuł

dobra rozgrzewka i witaminy to powinno pomoc

Ćwiczenia redresyjne to średniowiecze fizjoterapii i obecnie kategorycznie się ich zabrania, mają więcej wad jak zalet, co to w ogóle jest, że wykonujesz ćwiczenie przekraczając granicę bólu :P To nie fizjoterapia. A jeśli chodzi o PIR jest to ogólnie świetny sposób stretchingu, gdyż pozbawia mieśni przeszkadzającego nam we wszystkim odruchu na rozciąganie.

To mi daje do myslenia o Akupunkturze. A jesli chodzi o streching, to w tej chwili moja podstawa przed treningiem. Daje efekt. Polecam kazdemu. :)

dobry artykuł

art. dobrze napisany przyda się

Spoko

Ostatnio miałam sporo problemów z przykurczonymi mięśniami, dlatego dobrze wiedzieć jak sobie z nimi radzić:)

na własnym przykładzie mogę stwierdzić, że rozciąganie działa, mam przykurcze mięśni lędźwiowych i po rozciągnięciu od razu mija.

to też przykurcz, pomaga rozciąganie, pod okiem fachowca ofcoz

dobry artykuł ;p

spk

ciekawy artykuł

Bez rozciągania nie wyobrażam sobie zacząć dnia - moje wiecznie spięte mięśnie potrafią dać o sobie cudownie znać, jeśli rano się nie powyginam :)

........nauczyć

trzeba pamietać o tym

Na prawde dobry artkuł... polecem

Zawsze i wszedzie ;) spoko art :)

Ciekawy artykuł :) Polecam!

:) bardzo ciekawe

Ciekawe informacje w art. Ja po treningu obowiązkowo rozciągam się.Korzystam z masażu sportowego - czas trwania masażu to 45 minut a efekt jest. Firma gdzie zamawiam usługę masażu sportowego to Black Tree.