Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Ćwicz nogi, będziesz wielki!

  • Głosów: 3
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Ćwicz nogi, będziesz wielki!
Słyszałem, że jeżeli chce się budować masę mięśniową należy obowiązkowo wykonywać ćwiczenia na mięśnie ud. Czy to prawda? Jak ćwiczenia na nogi wpływają na wielkość mięśni całego ciała?

Największym błędem osób chcących mieć duże przyrosty mięśniowe jest rezygnacja z ćwiczeń na mięśnie nóg. Wyeliminowanie treningu na mięśnie ud powoduję zmniejszenie efektów na płaszczyźnie poprawy umięśnienia. Organizm pod wpływem ćwiczeń na duże partie mięśniowe znacznie zwiększa produkcję takich hormonów jak: hormonu wzrostu i testosteron, a jak wiadomo owe hormony mają wpływ na rozwój mięśni w całym ciele. Dla większości mężczyzn ćwiczących na siłowni najważniejsze cele, które stawiają sobie na pierwszy plan, to potężna klatka piersiowa, silne ramiona, szeroki grzbiet oraz niski poziom tkanki tłuszczowej. Właśnie, to wszystko można osiągnąć poprzez wprowadzenie do tygodniowego harmonogramu ćwiczeń zestawu ćwiczebnego angażującego mięśnie nóg. Mięśnie ud są największymi w organizmie, a ich ich stymulacja bezpośrednio wpływa na naturalną produkcję testosteronu oraz hormonu wzrostu. Testosteron wpływa na:

  • wzrost masy i siły mięśniowej,
  • redukcję tkanki tłuszczowej,
  • wzrost libido i sprawności seksualnej,
  • zmniejszenie niekorzystnego działanie kortyzolu - hormonu odpowiedzialnego za niszczenie tkanki mięśniowej i innych białek w organizmie.

Hormon wzrostu również wykazuje pozytywny wpływ na:

  • przyrost mięśni,
  • siłę mięśniową,
  • zdolność regeneracji mięśni i stawów,
  • spalanie tłuszczu.

Wytwarzanie przez organizm zwiększonej dawki powyższych hormonów ścisłe uzależniona jest od ćwiczeń i grup mięśniowych, jakie są angażowane. Stymulacja dużych partii mięśniowych, czyli ud, grzbietu, klatki piersiowej, powoduje właśnie wzmożone wydzielanie zarówno testosteronu, jak i hormonu wzrostu. Wytwarzane związki wędrują do krwiobiegu, który rozprowadza je po całym ciele. Dzięki temu można dostrzec powiększenie masy mięśniowej, nie tylko w ćwiczonych dużych partiach ciała, ale również w mniejszych, czyli mięśniach ramion, łydek, przedramion, kapturów. Upraszczając, im większe partie mięśniowe są ćwiczone, tym większą ogólną masę mięśniową można uzyskać. Wyeliminowanie z tygodnia treningowego tak dużej partii mięśniowej, jaką są nogi, obniża ową zdolność produkcji omawianych powyżej hormonów. Badania naukowe dowodzą, że regularne ćwiczenie nóg prowadzą do wzrostu siły i masy mięśniowej w innych częściach ciała. Dla potwierdzenia tej hipotezy dokonano pewnego testu. Grupę osób ćwiczących na siłowni podzielono na dwa zespoły:

  • trenującą tylko ramiona
  • trenującą ramiona nogi

Po pewnym czasie, druga grupa odnotowała po pierwsze, większy poziom w organizmie testosteronu i hormonu wzrostu, po drugie większy wzrost siły i masy w porównaniu do grupy trenującej tylko ramiona. Mimo, iż obie grupy trenowały ramiona to jednak grupa trenująca ramiona i nogi uzyskała lepsze efekty. Tak, jak wspomniałem powyżej, większy wzrost siły połączony jest bezpośrednio ze wzrostem wydzielania hormonów. Pod wpływem ćwiczeń z obciążeniem dochodzi do bardzo silnego pobudzenia współczulnego układu nerwowego oraz zwiększonego wydzielania hormonu wzrostu, testosteronu, a także adrenaliny oraz noradrenaliny. Wszystkie te hormony wykazują silne działanie w obrębie budowy mięśni, redukcji tkanki tłuszczowej, powodując szybki jej rozpad i umożliwiając tym samym późniejsze wykorzystanie jej zasobów w powysiłkowej przemianie materii. Tak więc, nie rezygnujmy z ćwiczeń na mięśnie nóg, ponieważ mogą one skutecznie przyspieszyć budowę nowej sylwetki.


Osobiscie lubie cwiczyc nogi, troche dodalem na je masy to i szybkosc w biegu sie zkiekszyla. Nie cwiczac nog sylwetka staje nieproporcjonalna i smiesznie wyglada, pare przykladow jest na tym forum...

super artykuł mam nadzieję że początkujący na siłowni zobaczą ten artykuł i się do niego zastosują :) pozdro

w końcu artykuł z którym się w pełni zgadzam ... akurat cieńsze nogi w porównaniu do dużej góry wcale nie wyglądają tak śmiesznie bo wizualnie górę cienkie nogi jeszcze bardziej powiększają przykładem może być tutaj Arnold i to mnie akurat mało przekonuje jak dla mnie ale co do tych hormonów i wzrostu siły i masy w innych partiach to się w zupełności zgadzam ponieważ z powodu kontuzji kolana musiałem przerwać na jakiś czas trening nóg i wiem ze kiedy znów zaczynałem ćwiczyć nogi po skończonej kontuzji notowałem od razu też większe przyrosty w łapach :)

bardzo ciekawy artykuł i dający do myślenia co jednak mają zrobić ludzi tacy jak ja??:D z przerwami ćwiczę koło 2 lat, ale rzetelnie i systematycznie znowu od 3 miesięcy. Nogi ćwiczę, ale.... kiedyś miałem bardzo intensywna przygodę z rowerem i od tego czasu moje nogi (uda, łydki) są duże, umięśnione, silne. W zasadzie została mi tylko chyba rzeźba do zrobienia, bo w chwili obecnej gdybym je jeszcze rozbudował to naprawdę wyglądałoby to nieproporcjonalnie. Małe ciałko, masywne nogi..... nogi ćwiczyć lubię i nie przestanę, ale czy wie ktoś jak ma się trening rzeźbiący do wydzielania testosteronu i hormonu wzrostu??;) Osobiście jedyny mięsień, którego nie ćwiczę za bardzo to kaptur, ponieważ mam sylwetkę trochę wieszaka:D najpierw konkretnie barki, później kaptury, aby to jakoś wyglądało :)

o kurcz nie wiedziaem...bior sie ostro za nogi

kurw.. ja też biorę się ostro za nogi

bo tylko lekko ćwiczyłem :)

Ja mam całkiem odwrotny problem nogi dobre ale reszta do dupy :P Myślę że nogi łatwiej jest wyćwiczyć aniżeli brzuch czy klatkę

Dobrze wiedzieć

bezapelacyjnie sie zgadzam z tym artykułem,na plazy gosc z szerokimi barami,duza klatka i ramionami a chudymi nogami to smiech na sali.Arnold niemiał masywnych ud jak dzisiejsi niektórzy kulturysci ale je trenował ostro,były idealnie proporcjonalne do reszty parti ciała co dało mu tytuły,był mistrzem proporcjii.

To jest prawda. Jak zaczynalem cwiczyc razem z kumplem, to mielismy podobna wage i te same proporcje ciala. On odpuszczal nogi, poniewaz mowil, ze nie chce mu sie, a ja zawsze w treningach mialem sporo cwiczen na nogi. Okazalo sie, ze kolega zrobil mase, ale nie mial tak ladnie wyzezbionych miesni jak ja. Moje miesnie mialy i maja idealne proporcje, a jego niestety nie. Mimo, ze jego masa jest o 2 kg wieksza od mojej, to wg mnie lepiej wygladam. :)

dosc rzetelny artykuł jak na poziom ogolny poprzednich;)tez pierwsze lata olalem nogi ale potem ciezko gonic.teraz juz ok, okazalo sie tez ze sila w nich potezna a ja ja marnowalem;)ja jestem zwolennikiem srenich rozmiarow ud,przerosniete mi sie nie podobaja,maja miec ksztalty rzezbe sile i w miare masy.proporcje do gory najwazniejsze

NO umocniłem się w przekonaniu,że warto robić nogi

tak jest swieta prawda chcesz aby ci lapa urosla ? ROB NOGI !!!

Trening bez trenowania mięśni nóg jest jak stosunek z kobietą bez orgazmu...

Może ktoś z Was zna jakieś w miarę efektywnie działające na uda ćwiczenia? Moje uda są jak dwa 'gluty' wisi takie coś dziwnego a ja chce się pozbyć tego jak najszybciej

Półprzysiad z hantlami ( moje ulubione ), 4 serie po 20 powtórzeń ( pompuje mięśnie, że hej), do tego maszyna ( prostowanie nóg ), 4 serie po 15 powtórzeń. To wszystko na czworogłowy uda. Dodaj jeszcze coś na dwógłowy, najlepiej znów maszynę i jest naprawdę dobrze.

jeden na nogi jak dąb, a drugi nie wić trzeba utrzymać proporcje. I nad wodą pokazać klasę pracy ,a nie jak te tępaki co pracują nad górą ,a duł ma wygląd jak by dwa patyki wetkną w g... hahah

No od mc wrzuciłem nogi do treningu i poprawa na wszystkich partiach mięśniowych

moim ulubionym i jednoczesnie niemiłym cwiczeniem na nogi sa przysiady ze sztanga,pobudzaja do wzrostu całe uda az do ,kosci'ale sa ciezkim cwiczeniem morduja ze hohoho.prawidlowa technika i skupienie sa bardzo potrzebne bo o kontuzje nietrudno.pzdr

w sierpniu trenowałem uda dopiero 2 razy,bicepsu jeszcze nie bo dostał swoje przy treningu grzbietu(dopiero zaczynam treningi i jeszcze nienabrał odpowiedniej siły i wytrzymałosci na trening),niewiem czy ma to zwiazek ale skusiłem sie na wczesniejszy pomiar ramion i zauwarzyłem jego zwiekszenie,i to mnie przekonało jeszcze bardziej ze trening ud działa nie tylko na nog;-)niewidze innego wytłumaczenia wzrostu obwodu ramion.

izekk ... owszem robienie nóg pomaga we wzroście ramion ale ich nie zastąpi ... równie dobrze mogły urosnąć od tego co oberwały na treningu grzbietu bo grzbiet też jest dużą partią mięśniową więc powoduje wydzielanie hormonów pomagających nam we wzroście mięśni ale jeśli będziesz ćwiczył same nogi a ramion nie to ramiona Ci nie urosną bo nie będą miały bodźca do wzrostu jakim jest trening właśnie ...

No nie temat o nogach, chyba specjalnie dla mnie :D:D:D

Marhelcin-dokładnie,nie zamiezam trenowac ramion przysiadami;-)trening grzbietu mocno angazuje miesnie ramion,wiec dla unikniecia przetrenowania je odpusciłem,ale mysle ze tydzien max dwa i juz skatuje modlitewnik;-))))

Ludzie działa czy nie nie daje wam satysfakcji sam wygląd ud? Owszem pierwsze co się rzuca w oczy to klatka i łapa, jednak mięśnie ud (pewnie z racji na swą wielkość) są równie widoczną partią i wydaje mi się że zasługują na taką samą uwagę :)

częściej pokazujesz się bez koszulki czy bez spodni ? :P bo ja częściej bez koszulki i dlatego bardziej mi zależy na górnej części ciała ale wiem ze bardziej ją robiąc nogi i głównie to się dla mnie liczy ... dodatkowo tak jak pisałem wygląd dużej góry a cieńszych nóg daje wrażenie litery V nie tylko z pleców ale ogólnie z całej sylwetki (aby tylko nogi nie były jak patyki) no i dodatkowo dlatego ćwiczę nogi ze to właśnie w nich i w plecach tkwi cała moc człowieka :)

Swietny artykuł od początku ćwicze na planie masa + klata plus uda. Moge jedynie dodać że przyrosty mnie satysfakcjonują, a poza tym jakby to wyglądało klata wielka a nóżki jak zapałeczki? jakaś pomyłka jak widze takich ludzi.

no tak ostatnio widziałem też taki przypadek na basenie porażka jakby zaraz nóżki miałbyby się kolesiowi połamać;D heh

swietny artykuł ja tez na poczatku nie cwiczylem nog ale teraz juz z brzuszkiem robie i wiele lepsza forma:D

Bardzo ciekawy artykuł.

Super artykuł. Nie sądziłem że to możliwe, sam podczas treningu raczej pomijałem nogi, obowiązkowo dorzucam do mojego treningu, zobaczymy jakie będą efekty.

dobry artykul pozd

zakwasy ze chodzic nie moge, ale najgorszy poczatek:) juz kiedys nogi cwiczylem ale przerwa byla

też miałem przerwę z nogami bo niestety miałem niemiłą kontuzje kolana ale za to teraz o wiele szybciej mi idzie niż wcześniej i co chwila bije swoje rekordy z przysiadami :D :P a na zakwasy polecam rozciąganie i delikatnie rozruszać chodzeniem wtedy ten kwas mlekowy się rozejdzie i nie jest to takie uporczliwe :)

To prawda, że jak sie będzie ćwiczyło nogi to się nie będzie rosło ?

rosło się będzie ale w szerz bo mięśnie będą miały więcej hormonów do wzrostu ... ale wzwyż od tego nie urośniesz a może nawet i wręcz przeciwnie jeśli zaczniesz robić przysiady ze sztangą w zbyt młodym wieku to obciąży kręgosłup i możesz przestać rosnąć ...

artykuł ciekawy tylko "szkoda" że tak pózno się pojawił, to wsztstko już wielokrotnie było podkreślane na forum.

Jak juz rozwijac sylwetke to rownomiernie. Smieszy mnie widok kolesi napakowanych od pasa w gore z kurzymi nozkami.

"Uda wpływają na wszystko, ćwicz uda codziennie" - taki żarcik. Dobry artykuł.

TAK TAK TAK!!! Wiecej takich artykulow! PRZYSIADY RULES!!! Pozdro dla wszystkich fanow Krola cwiczen:)

Dobry artykul ,jak cwiczylem w domu nigdy nie chcialo mi sie nög robic, na silce juz nie robie tego bledu i mecze je regularnie nie myslalem ze maja az taki wplyw na reszte ciala oprucz waznych proporcji

Ja nigdy nie lubiłem ćwiczyć nóg, ale teraz mam w planie i je ćwiczę. I coraz lepiej wyglądają

Już gdzieś czytałem podobne artykuły ale były nie kompletne, dobrze jest mieć wszystko w jednym miejscu :)

Ja w sumie zawsze zaniedbywałem nogi, lecz od miesiąca są w moim planie. Zobaczymy czy teza się sprawdzi... Pozdrawiam

artykuł jest supper\\

KILKA CIEKAWYCH RZECZY O KTORYCH NIE WIEDZIALEM

Noo dobry artykuł ;) Trzeba zacząc biegac .

trzeba ćwiczyc nogi. nogi większy zasięg mają niż ręce:P

bardzo fajny artykuł naprawde bardzo mi pomógł

fajnie wiedziec :)

Co racja to racja. Śmieszni są poza tym wszyscy ci "pakerzy" którzy mają klatę jak szafa a nogi jak u panienki. Bardzo dobry artykuł

Ja ćwiczę a i ci ,,Pakerzy" też mają uda że hooohooo

wniosek jest chyba jasny, i nic tylko bardziej się przyłożyć

zgadza się,. błędem jest pomijanie nóg

musze zaczac robic cwiczenia na nogi ;d

Trzeba coś dołożyć na uda :)

uwielbiam ćwiczyć nogi bo na nie szybko siła idzie i po za tym podwyższa poziom hormonu wzrostu i testosteronu w organzi9mi

Najważniejsze są nogi. Nimi stąpasz po Ziemi!

konstruktywny artykuł. spróbujemy jak to w praniu wyjdzie.

nogi muszą być wyćwiczone

Kam kontuzję kolana, przez pewien czas muszę odłożyć ćwiczenie nóg :(

Jak na razie staram się raz w tygodniu uwzględniać w treningu również nogi. Dobrze idzie.

O nogi trza dbac, same nie urosna. A jaka potem radość jak w 'bala' przydu***

Mozna tytul artykulu opisujacego to badanie?

Pierwsze słyszę że nogi są aż tak ważne/ będę musiał zmienić trening ;]

Niezły artykul.

dobry artykul :)

Szczerze, świetny artykuł!

zgadzam się, dobry i przydatny artykuł. ! xD

Nogi to podstawa a wielu o nich zapomina ;/ Jak juz krawieckie wychodza to robi sie magia ;p

Nogi to partia której nie chce sie ćwiczyć. ;/ Jak dla mnie.. a są bardzo ważne z tego co czytam.

fajnie wiedzieć

fajny artykuł ;)

dobry artykul:)

tak robie

W tym miesiącu rozpoczynam szkolny sezon kosza, więc odstawiłem nogi, które i tak dostaną po dupie na treningach. Zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieję że moje przyrosty zbytnio nie ucierpią ^^

moze teraz zmotywuje mnie do robienia nog na siłowni

Już miałem rezygnować z ćwieczenia nóg ale ten artykuł bardzo mnie zmotywował. Przemyśle dokładniej moje postanowienie;)

Ciekawy artykuł :)

nigdy tego nie unikalem lubie te cwiczenia i polecam

Ciekawie.

ja niestety nog nie cwicze

ale po przeczytaniu artykułu chyba zaczne

Nogi to podstawa !

ja nie trenuje nóg aż głupio się przyznać ;(

ja nóg tez nie cwicze ale chyba od marca zaczne przyda sie na 100%

Ja do niedawna (tj. jakieś 3 miesiące temu) ćwiczyłem przeważnie nogi(oczywiście nie zaniedbywałem reszty)teraz czekam na inne, lepsze efekty;]

om bardzo ciekawy art. ja nigdy nie cwiczylem ud.. ale chyba trzeba bedzie dodac to planu:)

dobry artykul

Ciekawy artykuł :)

Nie wiedziałam o tym.

kurde a ja nigdy nie cwicze.. i dalej sie nie moge zebrac..;/

trzeba zacząć

ten artykuł zmienił moje podejscie do treningu ^ od dzisiaj nogi dochodzą.

Bardzo dobry artykuł

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

ja nie lubie nog cwiczyc ale chyba trzeba bedzie zaczac inaczej do tego podchodzic

Bardzo przydatny artykuł... nogi trzeba zawsze ćwiczyć ;]

bardzo dobry artykuł

jeszcze raz został napisany artykuł o moim błędzie początkującego hehe:) ciekawy artykuł:)

I potwierdza sie zasada CWICZ NOGI BEDZISZ WIELKI:) tak mowi moj kolega z siłki i maił całkowita racje

rzeczywisce, nie można zapomniec co się czuje podczas przysiadów

fajnie bo zawsze lubiłem ćwiczyć nogi :D

i teraz wiemy czemu nogi trenowac trzeba:) oby zastosowanei tych zasad podzialalo:)

Bardo przydatny artykuł

Chce mi sie smiac, jak przychodze na silownie i widze poteznych gosci, ktorzy maja ogromne plecy, wielka klatke, spora lape i nozki jak patyczki. To jest po prostu karykatura. Dla mnie trening ogolnorozwojowy, to jest cel sam w sobie. W koncu jestesmy artystami, poniewaz rzezbimy nasze cialo i tworzymy z niego piekna forme. :)

Generalnie wykonuje ćwiczenia na nogi ale nie powiem że je uwielbiam:P

Dobry art.

ćwiczę na nogi od niedawna i powiem że jestem zadowolony, a ćwiczenia nie są bardzo męczące

mi dużo dało, choć to też trochę aeroby, ale siłowe mocno, bieganie sprintów i wbieganie po schodach, zacząłem przybierać na wadze, inaczej niż przy długich biegach

do ćwiczenia nóg trzeba się przyzwyczaić, przysiady są strasznie męczące, ale jak już się dobrze wkręci to tak samo fajnie się robi jak resztę partii.

nie olewać:)

ciekawe

zawsze pamietac o wszystkich grupach miesniowych

Tak słyszałem, tak mówili, ale nigdy nie przykładałem do tego większej wagi. Mój błąd

Ciekawy artykuł :) Polecam!

Od niedawna zacząłem trenowac nogi i teraz czekam na efekty.

interesujące

nie wierzylem dopoki sam nie sprobowalem ;]

ZGADZAM SIE

ZGADZAM SIE

ZGODA ZGODA!!!!!!!!!!

Ciekawy artykuł!