Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Brzuszki i pompki – wakacyjne ćwiczenia

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 1
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Brzuszki i pompki – wakacyjne ćwiczenia
Lato – wyczekiwana przez wszystkich pora roku. Sezon urlopów i odpoczynku od dnia codziennego, a także wyjazdów do wymarzonych miejsc. Wiele osób zastanawia się, czy warto poświęcić swój wolny czas na „brzuszki” i „pompki”, czy też lepiej poleniuchować cały dzień na leżaku, bo przecież dwutygodniowa przerwa od treningów nie zaprzepaści już wypracowanych efektów. Wypróbuj brzuszki i pompki - wakacyjne ćwiczenia!

Brzuszki i pompki - wakacyjne ćwiczenia

Popularne „pompki” i „brzuszki” stanowią ćwiczenia, które możesz wykonywać wszędzie, niezależnie od tego, gdzie aktualnie przebywasz. W pokoju hotelowym, na polu namiotowym, a nawet na plaży zawsze znajdziesz miejsce, które będziesz mógł przeznaczyć na wykonanie tych dwóch ćwiczeń. Do wykonania „brzuszków”, czy też pompek nie potrzebujesz żadnego specjalistycznego sprzętu treningowego, wystarczą chęci i nastawienie na cel – utrzymanie już osiągniętych efektów lub wypracowanie nowych, bo w końcu lato, to najlepsza pora na zmiany.

Zadbaj o swój „sześciopak”

Zdecydowana większość systematycznie ćwiczących osób dąży do ideału, jakim są pięknie wyrzeźbione mięśnie brzucha, nazywane potocznie „sześciopakiem” lub „kaloryferem”. Nie ważne jak nazwane, ważne, że dobrze wyglądają. Dlatego też nie traktuj wakacyjnego wypoczynku jako przerwy od ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha i wykonuj więcej, niż tylko jeden i to w czasie wstawania z leżaka "brzuszek".

Prawidłowa technika „brzuszków”

Pozycją wyjściową do wykonywania „brzuszków” jest leżenie na plecach. Kończyny dolne są zgięte w stawach biodrowym, kolanowym oraz skokowym. Aby podczas ćwiczenia zaangażowane były tylko mięśnie brzucha, a nie dodatkowo mięśnie biodrowo–lędźwiowe, stopy powinny być ustawione jak najbliżej pośladków, a pięty „wciskane” w podłoże. Co z kończynami górnymi? Na pewno nie powinny być splecione na karku, ponieważ poprzez nadmierny nacisk na szyję może dojść do uszkodzenia kręgosłupa. Jeżeli jesteś zwolennikiem trzymania rąk za głową, to staraj się trzymać je na wysokości skroni. Ręce możesz mieć również skrzyżowane na klatce piersiowej. Pamiętaj także, że im szerzej ułożysz łokcie, tym trudniej jest wykonać to ćwiczenie. Głowa stanowi przedłużenie tułowia, dlatego też podczas ruchu nie wykonuj ruchu zginania najpierw szyją, a dopiero później brzuchem. Efektem tak zrealizowanego ćwiczenia jest ból mięśni szyi następnego dnia.

Prawidłowa technika „pompek”

Ćwiczenie to wykonujemy w podporze przodem. Co to oznacza? Mianowicie zwróceni przodem do podłoża podpieramy swoje ciało na dłoniach palcami skierowanymi przed siebie. Dłonie znajdują się na przedłużeniu linii łączącej barki. Stopy u osób zaawansowanych oparte są o podłoże palcami, z kolei osoby o mniejszej sile mięśniowej mogą to ćwiczenie wykonywać podpierając się kolanami. Głowa jest przedłużeniem tułowia, dlatego też podczas zginania ramion nie wykonuj dodatkowych ruchów głową w dół. Pamiętaj, aby podczas zginania ramion obniżyć całe ciało, tak aby Twoje pośladki nie zostały w górze – całe ciało powinno znajdować się w jednej płaszczyźnie.

Twoja sylwetka w Twoich rękach

Wykonując w czasie wakacyjnego wypoczynku proste ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała możesz zadbać o już wypracowane przez siebie efekty. Dzięki temu, po powrocie do systematycznych treningów na siłowni nie będziesz musiał przechodzić fazy adaptacyjnej, niezbędnej przy dłuższej przerwie w treningach. „Pompki” i „brzuszki”, to nie jedyne ćwiczenia, które wykorzystują obciążenie własnego ciała. W swoich urlopowych treningach możesz uwzględnić również przysiady oraz podciąganie na drążku.

Plany treningowe ze wsparciem trenera: Wypróbuj


Czekałem na taki artykuł :D

zawsze najprostsze rozwiązania są najlepsze

wh0cd70760 <a href=-- LINK USUNIĘTY -- 20mg</a>

wh0cd70760 <a href=-- LINK USUNIĘTY -- generic</a> <a href=-- LINK USUNIĘTY -- For Pain</a> <a href=-- LINK USUNIĘTY -- 100mg</a>