Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Maszerujemy...

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Maszerujemy...
Marsz czyli szybki spacer jest jednym z najlepszych ćwiczeń aerobowych dla zaczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną, osób starszych lub otyłych. Maszerowanie powinno wejść ci w krew! Poprawia ogólną kondycję, przyspiesza metabolizm, wzmacnia mięśnie, wpływa korzystnie na pracę układu krążenia i dotlenia organizm.
Szybkie spacery to rewelacyjny sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Podczas godzinnego marszu spalamy średnio ok. 180 kcal. Dużo zależy od tempa marszu. Idąc przez pół godziny z prędkością 4 km/godz. spalimy 90 kcal, zaś maszerując w tempie 6 km/godz. już 160 kcal.

Energiczny marsz z prędkością około 5-7 km na godzinę przynosi wymierne korzyści zdrowotne, natomiast szybszy około 7-9 km na godzinę wpływa na poprawę wytrzymałości i kondycji fizycznej.

Maszerowanie to bezpieczna forma aktywności fizycznej. Nie obciąża tak stawów i kręgosłupa jak np. bieganie.

Technika maszerowania jest prosta – zaczynamy od pięty, a nie od palców. Plecy trzymamy prosto, brzuch wciągamy. Natomiast ręce powinny pracować przeciwstawnie z nogami. Skracając kroki w szybkim i miarowym tempie o wiele szybciej spalamy kalorie.
Należy robić przerwy, aby rozluźnić mięśnie nóg a przy okazji całego ciała.

W maszerowaniu, jak i przy innym sporcie, ważna jest systematyczność. Dla początkujących wystarczy marsz co drugi dzień, bardziej zaawansowanie mogą maszerować intensywnie codziennie.

Minimalny czas maszerowania dla początkujących to 30 minut. Bardziej zaawansowani powinni maszerować około godziny i wybierać tereny bardziej pagórkowate.

Warto znaleźć towarzysza marszu - ułatwia to pokonanie własnego lenistwa bo to ułatwia pokonanie własnego lenistwa i pozwala spędzić czas w miłym towarzystwie. Lepiej wybrać się na spacer niż siedzieć na kanapie przy kawie i ciastku.

Do maszerowania każda okazja jest dobra – spacer z psem, zakupy, powrót z pracy. Marsz poranny to świetny sposób na rozpoczęcie dnia, podnosi w organizmie poziom endorfin (hormonów dobrego samopoczucia), pozwala się cieszyć nadchodzącym dniem.
To tani sport - wystarczą wygodne buty, sportowy strój i można ruszać w drogę!
Powodzenia!