Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Zimne zdrowie z prysznica

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 1
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Zimne zdrowie z prysznica
Zimny prysznic to skuteczna metoda na zdrowe ciało, a co za tym idzie zdrowy wygląd. Woda o niskiej temperaturze to lekarstwo, które dozowane w odpowiedniej ilości i o odpowiedniej porze, hartuje oraz pobudza organizm. Poranny prysznic o temperaturze poniżej 18 stopni odświeży, postawi na nogi i dostarczy kopa energetycznego na cały dzień. Jest lepszy i nieporównywalnie zdrowszy od kawy, a po dłuższym okresie stosowania odpędza choroby i dolegliwości zdrowotne.
Zimny prysznic to połączenie dwóch czynników – temperatury i strumienia wody. Oba czynniki mają działanie pobudzające i lecznicze. Rozpoczynanie dnia zimnym prysznicem to idealny sposób na dostarczenie energii – fizycznej, umysłowej, emocjonalnej i duchowej. Aby domowa kuracja z użyciem zimnej wody była skuteczna należy przestrzegać bezwzględnie kilku wskazówek. Cztery istotne wskazówki:
  • prysznic powinien mieć temperaturę poniżej 18 stopni,
  • czas trwania prysznica od 2 do 5 minut,
  • strumień wody należy kierować od stóp, poprzez uda, brzuch, klatkę piersiowa, ramiona, aż do głowy,
  • najlepsza pora dnia: rano po przebudzeniu.
Najtrudniejsze jest przyzwyczajenie się do porannego kontaktu z niską temperaturą wody. Jeżeli uda się przejść tą barierę, to mamy już z górki. Przełamanie połączone z przestrzeganiem powyższych wskazówek, czyli prawidłowe wykorzystywanie zimnego prysznica spowoduje:
  • poprawę samopoczucia i zwiększanie chęci do wysiłków fizycznych poprzez nasilenie wydzielania hormonów, takich jak noradrenalina, adrenalina i histamina;
  • zwężenie naczyń krwionośnych, które to po chwili rozkurczając się poprawiają wygląd skóry poprzez lepsze ukrwienie
  • zmniejszenie przewodnictwa w nerwach czuciowych i ruchowych (działanie przeciwbólowe)
  • zwiększenie lepkości płynów stawowych
  • zmniejszenie metabolizmu komórkowego i opóźnianie procesów starzenia
  • zwiększenie napięcia mięśniowego
  • wywoływanie dobroczynnego wstrząsu zwiększającego wentylację minutową płuc (dotlenienie ciała)
  • hamowanie wydzielanie się naturalnej substancji niszczącej tkankę mięśniową, tzw. nekrosin. Wydziela się on po uszkodzeniu mięśni np. po ciężkim treningu lub głębokim masażu
  • łagodzenie stanów zapalnych przy wszelkiego rodzaju uszkodzeniach ciała. Pomaga przy zwichnięciach, stłuczeniach, wylewach podskórnych, obrzękach i naciągnięciach mięśni. Powoduję odpływ krwi z rejonu dotkniętym uszkodzeniu i prowadzi do ich obkurczenia (działanie przeciwobrzękowo).
Tylko i wyłącznie prawidłowy sposób branie prysznica daję powyższe efekty. Jeżeli zabieg zostanie wykonany w sposób nieprawidłowy, nasz organizm przejdzie w tryb „obrony i walki o przetrwanie”. Przedłużanie stosowania zimna spowodować może ograniczenie dopływu krwi do danego obszaru, co w konsekwencji może doprowadzić do lekkich odmrożeń. Przeciwwskazania:
  • nietolerancja na zimno
  • stany miażdżycowe
  • krioglobuleminemia
  • zapalenie miedniczek nerkowych układu moczowego

polecam wszytskim, mnie pobudza i to okropnie!

Aby nie było szoku z kontaktem z zimną wodą proponuję zacząc od ciepłej i potem zmieniać na zimniejszą - oczywiście po malutku aż będzie zimna dostatecznie

Ogólnie nie lubię zimnego prysznicu :) Jednak w wakacje bez niego się nie obejdzie :) p.s - poprawcie byka w artykule " czas trwania prysznica od 2 do 5 do minut, " Mianowicie " do 5 do minut" Świetny artykuł :) Pozdrawiam.

Zamiast od razu wskakiwać pod zimną wodą proponuję najpierw ustawić ciepłą, potem letnią i tak w dół kierować temperaturę aż będzie niska. Wtedy bedzie mniejszy szok i efekty te same........

Trzeba czytać komentarze do artykułów...powtórzyłeś dokładnie moje słowa.

zawsze biore zimny prysznic, nie ma nic lepszego polecam!

ale najlapsze sa prysznice, gdzie naprzemienie lejemy lodowata i goraca wode. to dopiro pobudza i regeneruje miesnie! :P

stuniel napisał o naprzemiennym laniu gorącej i zimnej wody tzw. bicze wodne. Świetna metoda na zmęczenie potreningowe i zakwasy. wiekszosc pewnie powie ze jak boli to znaczy ze rosnie jednak jesli chodzi o mnie to wole nie miec problemow ze wstaniem z lozka nastepnego dnia ;)

a to dobre o tym to jeszcze nie słyszałem! czyli odkąd zacząłem cwiczyć po każdym treningu robiłem błąd poniewarz brałem ciepłą kompiel :/ i już wiem czemu byłem taki zmęczony!

podczas zmian ciepła wody dochodzi do szybszej regeneraci po treningu,a z rana pobudza pozdro

Jak tam wasz prysznic ?

trzeba sie zachartowac zwłaszca zima

od jutra rana zaczynam zobaczymy co to da

ciarki przechodzą ale trzeba spróbować

Ja nie preferuje samej zimnej wody, ale naprzemienna chłodna i ciepła jak najbardziej.

Dobra rzecz

dobra rzecz...;p

w tym artykule zawarta jest cała prawda bo sam stosuje taki prysznic zimny:)

kiedys potrafiłem kapac sie w morzu w polowie stycznia,dzis miałbym opory przed takim prysznicem ale na sama mysl juz mam wiecej energii.

Brzmi dość chłodno:) bardzo długo starałem się przekonać własne ciało do wdrożenia porannych, lodowatych kąpieli, ale nic mi z tego nie wyszło. Az mnie telepie jak o tym pomyślę. Za to, w ramach rekompensaty sprawiłem sobie "słuchawkę" prysznicową biwash, która wytwarza mikrobąbelki i w ten sposób dokłądnie czyści skórę i poprawia krążenia:)

Ja mam problem z braniem zimnego przyniszcza ! Poradźcie , mogę się jakoś przełamie!

Po meczu jak znalazł (jbc. gram w koszykówkę). Sporo pomaga na zmęczone nogi.

Ja zawsze po treningu lubię sobie wziąć zimny prysznic to orzeźwia i już się przyzwyczaiłem. Jak jest ciepła woda to można się spocić biorąc prysznic (:

dobre napewno sprobuje

zimny prysznic po treningu to jest to:D

niestety cieżko sie przełamac szczególnie dla kogoś kto kapie sie w ukropie :)

dobra rzecz

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

ja się nie umiem przełamać aby od razu wskoczyć pod zimną wodę;P dlatego biorę ciepły prysznic i stopniowo ochładzam ale wątpię czy aż poniżej 18 stopni bo generalnie zmarzluch straszny ze mnie;)

Zimny prysznic to ja akceptuję ale tylko po saunie... rano jeszcze nie próbowałem i na razie nie mam takiego zamiaru... ;P

dobry artykuł..

Zawsze sobie z rana biorę taki prysznic :) aż się potem chce żyć !

od jutra zaczynam :D

rano... uff nigdy w zyciu ale na takie szybkie przebudzenie to warto zimna woda na głowe

Dobry art.

działa, zwłaszcza jeśli potem przerwa w dostawie ciepłej wody i wszyscy płaczą, a ty masz to w d..ie :D

wole kapiel

polecam zimny prysznic ;] zajebista sprawa !!

Też nie umiem się przełamać, zawsze biorę ciepły lub letni prysznic.

br... zimno

Bardzo Ciekawy artykuł. Hartowanie ciała połączone z poranna dawką energii. Próbowałem już tego choć brak mi konsekwencji.

Uwielbiam zimny prysznic, ale jako uzupełnienie tego gorącego :-] Pod gorącą wodą lepiej działają środki czyszczące, oraz łatwiej o relaks, po zakończeniu procesu mycia dla orzeźwienia zimny.

fajnie, ale chyba nie dałbym rady tak z samego rana się schlastać zimną wodą :)

Czołem;-) Od jakiegoś czasu biorę "letni" prysznic z tendencją do zimnego i zacząłem się zastanawiać czy lepiej wchodzić od razu pod zimną wodę? czy lepiej się normalnie wymyć w ciepłej (gorącej) i przy spłukaniu ochładzać aż do zimnej (tak czynię). Czy ktoś ma jakieś pojęcie jak jest "prawidłowo"? Dzięki;-) MHTM -- LINK USUNIĘTY --