Jazda na rolkach, czyli sposób na trening

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Jazda na rolkach, czyli sposób na trening
Jazda na rolkach jest jednym z przyjemniejszych i skuteczniejszych, pod względem budowania figury i kondycji, aktywności fizycznych. Wyróżnia się dwa rodzaje jazdy na rolkach - fitness i street. Jakie zalety ma jazdy na rolkach? Jakie mięśnie pracują w czasie jazdy? I jak mają się rolki w porównaniu z innymi rodzajami treningu?

Zalety jazdy na rolkach

Jazda na rolkach to sport uprawiany wszędzie: w parku, na ulicy, na chodniku. Wyróżnia się jej dwa rodzaje:

  • fitness - to potoczna nazwa zwykłej jazdy na rolkach. Może ją uprawiać każdy, kogo celem jest zadbana sylwetka i rekreacja.
  • street - to drugi popularny rodzaj jazdy na rolkach. Charakteryzuje się akrobacjami i brawurową jazdą, która wymaga dużego doświadczenia.

Jazda na rolkach, jako rodzaj rekreacji posiada wiele zalet, dotyczących nie tylko figury.

  • Jest doskonałym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, wysmuklenie sylwetki, oraz wzmocnienie całego ciała.
  • W czasie jazdy pracuje głównie dolna partia mięśniowa. To idealny rodzaj sportu, aby wzmocnić mięśnie nóg, a przede wszystkim mięśnie czworogłowe, łydki.
  • Jazda na rolkach efektywnie spala tkankę tłuszczową, redukując cellulit, modelując i podnosząc pośladki.
  • Regularna jazda wzmacnia kondycję i buduje wytrzymałość.
  • Poprzez balansowanie całym ciałem, jazda na rolkach poprawia równowagę.
  • Rolki są tańsze niż samochód, co sprawia iż w łatwy sposób, można ominąć uliczne korki.
  • Jazda na świeżym powietrzu, dotlenia mózg, skórę, wpływa pozytywnie na stan zdrowia.
  • Jazda na rolkach powoduje przypływ endorfin i poprawia samopoczucie.

Jakie mięśnie pracują podczas jazdy na rolkach?

Jazda na rolkach, mimo tego iż wydaje się łatwa, wymaga stałego napięcia mięśniowego, aby móc utrzymać prawidłową sylwetkę podczas jazdy.

  • Ciało należy pochylić delikatnie w przód i ugiąć kolana. To spowoduje lepszą amortyzację stawów, a także zapewnia większą stabilność.
  • Ruch należy wykonywać na boki w kierunku wszystkich płaszczyznach ciała, balansując tułowiem.

Jazdę na rolkach wykonuje się pracując przede wszystkim dolną partią mięśniową, gdzie zaangażowane są mięśnie tj.:

Każde pochylenie tułowia angażuje również ramiona i brzuch. Mięśnie ciała pracują cyklicznie, co powoduje prawidłowy i regularny przepływ krwi. Jazda wzmacnia również mięśnie pleców, które odpowiadają za utrzymywanie kręgosłupa w odpowiednim położeniu.

Jazda na rolkach a trening siłowy

Jazda na rolkach oraz trening siłowy mają jedną wspólną cechę, mianowicie wzmacniają mięśnie całego ciała.

  • Trening siłowy uprawiany jest zazwyczaj w zamknięciu: na siłowni, klubie fitness.
  • Jazdę na rolkach można uprawiać o każdej porze i w każdym miejscu.

Przy treningu siłowym, jak sama nazwa brzmi, wykorzystywane jest dodatkowe obciążenie. Jazda na rolkach nie wymaga nadplanowego ciężaru, jednak śmiało do tego rodzaju rekreacji można go wykorzystać.

  • Dobrym wyborem są hantle, bądź obciążenia na nadgarstki. Wystarczy zabrać ze sobą tego typu obciążenia i z nimi wykonywać trening, np. trzymając obciążenie w rękach.
  • Kolejnym sposobem na dodatkowe obciążenie jest plecak z balastem. Przykładowym obciążeniem może być woda. Ciężar  powoduje mocniejszą pracę mięśni i lepsze wyniki treningu.

Jazda na rolkach a bieganie

Jazda na rolkach i bieganie mogą spalać mnóstwo kalorii, co wiąże się z efektywnym spalaniem tkanki tłuszczowej.

  • Obydwa treningi wiążą się z wysiłkiem typu cardio.
  • Bieganie jest najpopularniejszym rodzajem rekreacji, ale przy tym jednym z bardziej kontuzyjnych. Jak w każdym rodzaju sportu, stawy narażone są na przeciążenia. Podczas biegania, przede wszystkim przy niewłaściwej nawierzchni i obuwiu, bardzo łatwo o kontuzję.
  • Jazda na rolkach jest alternatywą dla biegaczy. Podczas jazdy ruch wykonywany jest na boki, co powoduje, iż stopa, czy też but nie ma kontaktu z twardą nawierzchnią.
  • Pochylenia się ciała w przód i delikatny balans tułowia na boki w czasie jazdy, powoduje, że stawy kolanowe nie są narażone na mocne obciążenie. Dzięki czemu, chrząstki stawowe nie niszczą się tak szybko.

Jazda na rolkach to sposób na trening

Jazda na rolkach, staje się coraz bardziej popularną formą aktywności i rekreacji. Jest sportem dla każdego, i w każdym wieku.

  • Posiada szereg zalet, oraz nie powoduje dużego obciążenia stawów.
  • Redukuje tkankę tłuszczową, jednocześnie sprzyja dobremu samopoczuciu.
  • Jest rodzajem treningu, który przynosi pozytywne efekty ciału i duszy.